|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziMr. JonesKovács Marcell
Mr. Jones – Mr. Jones, amerikai, 2013. Rendezte és írta: Karl Mueller. Kép: Mathew Rudenberg. Zene: Herwig Mauer. Szereplők: Jon Foster (Scott), Sarah Jones (Penny), Mark Steger (Mr.
Jones), Faran Tahir (Az
antropológus), Stanley B. Herman (Az idős újságíró). Gyártó: Preferred
Content/Preferred Film & TV. Forgalmazó: ADS Service. Szinkronizált. 90
perc.
A
legcinikusabb slasher-filmek ellenszenves, a szigorú büntetésre rászolgáló
hőseinek közvetlen leszármazottjait tisztelhetjük a Mr. Jones ifjú művész-párocskájában. A házi videós stílusban
készült erdei horror főszereplői feladják városi életüket és a hegyekbe
költöznek, hogy megfeneklett kapcsolatukat rendbe hozzák. Az ideggyenge Scott
dokumentumfilmes ambíciókat dédelget, és Penny a természetfilmes projekt
kedvéért parkolópályára állítja saját fotós karrierjét. A film a kényszeresen
videózó Scott felvételeiből áll össze, és ezeken a fiatalok olyan sekélyes
művészpalántákként jelennek meg, hogy az első perctől kezdve türelmetlenül
várjuk a fák közül előbukkanó sorozatgyilkos háborús veterán remetét vagy az
emberevő rozsomákot. De csak egy fekete csuhás, néma képzőművész bukkan fel,
aki rőzsevesszőkből fabrikált félelmetes madárijesztőivel riogatja az erdő
lakóit. Az események azután rémálomszerű fordulatot vesznek, és a
hallucinációkban bővelkedő folytatás már sokkal inkább idézi az Útvesztőbent, mint az Ideglelést.
A rendezőként most debütáló Karl Mueller a kisköltségvetésű
horror kedvelői számára ismerős lehet a Hasadás
című, egyetlen légópincében játszódó, keservesen hosszú világvége-mozi
írójaként. Szimpatikusan forrástakarékos filmjében ezúttal is előfordulnak
érdekes gondolatok, némi igyekezettel akár a művészet feladatáról szóló
eszmefuttatásként is értelmezhetőek a látottak. A film utolsó húsz percének
zsibbasztó látomás-orgiája izgalmas befejezése lehetne a rendhagyó
turista-horrornak, de mind képileg, mind üzenetében közhelyes, a szokásos
kérdéseket veti csak fel. Amit látunk, vajon a valóság vagy látomás? Talán az
egész történet a szereplők elméjében játszódik le? És meddig tart még?
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 289 átlag: 5.53 |
|
|
|
|