KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/február
• Zalán Vince: „Éjlakó lelkeknek a fény” Örök mozi
• Csala Károly: Tóth János mozija Interjú két részben
• N. N.: Örök mozi Összeállítás Tóth János rövidfilmjeiből
• Koltai Tamás: Korunk hőse a játszótéren Talpra, Győző!
• Kovács András Bálint: Hátrányos helyzetben A pártfogolt
• Zsugán István: Krónika a Don-kanyarról Beszélgetés Sára Sándorral
• Molnár Gál Péter: A Kelekótya Angyal Jacques Tati utolsó halála
• N. N.: Jacques Tati filmjei
• Bikácsy Gergely: A pilóta felesége
• András László: Tánc és tragédia
• Rubanova Irina: Változatosságra törekedve Szovjet film, 1982
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Akit Bulldózernek hívtak
• Hollós László: Szerelem Montrealban
• Ardai Zoltán: Ez volt a jazz
• Zoltán Katalin: Bulldogok és cseresznyék
• Deli Bálint Attila: Szemben a világgal
• Harmat György: Egy zsaru bőréért
• Harmat György: A banda fogságában
• Csala Károly: Mise Macedóniában Csak harmadát láttuk
• Ardai Zoltán: A Kolónia
• Peredi Ágnes: Éjszakai lovasok
• Lajta Gábor: Kamaszkor
• Schubert Gusztáv: Üldözés a sztyeppén
• Deli Bálint Attila: A lator
VIDEÓ
• Pogány Csaba: Kazetták, készülékek, jogszabályok
• Lipovecz Iván: A videopiac, a videogyártás kérdőjelei az NSzK-ban
TELEVÍZÓ
• Bársony Éva: Tudósok a kettesen A közművelődési műsorokról
• Gambetti Giacomo: A kínai kaland Filmsorozat Marco Polóról
KÖNYV
• Hegedűs Zoltán: A hagyma és a liliom
KRÓNIKA
• N. N.: Francia filmhét
• N. N.: Bolykovszky Béla halálára

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Bulldogok és cseresznyék

Zoltán Katalin

 

Prágába utazik egy olasz kábítószercsempész banda, hogy ott kiépítse a „Prága–Amszterdam aranyutat”. Természetesen semmi nem úgy sikerül, ahogy ezt a nagystílű, profi bűnözők kitervelték: minden, nagy gonddal kiszámított tervüket meghiúsítja a számukra érthetetlen logikájú mindennapi élet.

Ez az összeütközés lehet komikumforrás. E két világ találkozásának ugyanis az a funkciója, hogy nevetségessé, viszonylagossá tegye, megkérdőjelezze egymást. Ebben az „egymásra vonatkoztatásban” ugyanis az események, a hősök és környezetük abszurditása még nyilvánvalóbbá válik. Ám a film az ebből fakadó szatirikus lehetőségeket sorozatosan elejti. Az utalások A Keresztapa című filmre, amelyek a maffián belüli ellentéteket vannak hivatva kigúnyolni, a kiszuperált Skodákkal folytatott üldözések, a cseh alvilág pitiáner ügyecskéi különálló motívumok maradnak, nem szerveződnek egységes, komikus világgá. S bár az illogikus fordulatok, a bárgyúvá tett típusok, valamint a szatirikusan ábrázolt „szocialista” panamák időnként derültséget keltenek, együttesen nem alkotnak valódi, fergeteges gengszterfilm-paródiát. Így a film, összetartó erő és lényeges mondandó hiányában egy áttekinthetetlen szerkezetű, szándékoltan blőd bűnügyi históriává laposodik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1983/02 45. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6672