KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/június
KRÓNIKA
• N. N.: A 46. Országos Film És Video Fesztivál díjai
• N. N.: Meghalt Oliver Reed
• N. N.: Közlemény
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története

• Mihancsik Zsófia: A pusztulás ködképei Beszélgetés háborúról, médiáról
• Schubert Gusztáv: Egy tiszta háború NATO-show
• Hirsch Tibor: Rambo a Balkánon Hollywood háborúi
DOKUMENTUMFILM
• Tar Sándor: Egy más világ boldogsága Pipacsok
• Dér András: Meghalt a doksi, éljen a doksi! Dokumentum-válság
AMERIKAI FÜGGETLENEK
• Bikácsy Gergely: Hideg barokk, hontalan pompázat Kubrick labirintusa
• Varró Attila: Pedofilm Stúdiók és függetlenek
• Nádori Péter: Billy hatalmas mákja Buffalo ’66
• Csejdy András: Budoár rock Velvet Goldmine
FESZTIVÁL
• Erhardt Miklós: Túlélő főzet Közép-európai filmavantgárd
• Antal István: Fekete leves Osztrák kísérleti filmek
• Déri Zsolt: Ahol a rendezők a sztárok Rotterdam
KRITIKA
• Somogyi Marcell: Elvonó Cukorkékség
• Bérczes László: Nem pont úgy Gadjo dilo
LÁTTUK MÉG
• Ardai Zoltán: A ravasz, az agy és két füstölgő puskacső
• Bori Erzsébet: Agyament Harry
• Kis Anna: Marvin szobája
• Vidovszky György: Carla új élete
• Turcsányi Sándor: A csaj nem jár egyedül
• Pápai Zsolt: Mint a hurrikán
• Korcsog Balázs: Kísértethajó
• Tamás Amaryllis: Pleasantville
• Zsidai Péter: Üzenet a palackban
• Harmat György: Telitalálat a szívbe
KÖNYV
• Vasák Benedek Balázs: A tápászkodó oroszlán Szergej Mihajlovics Eizenstein: Válogatott tanulmányok
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Sivatag

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Mint a hurrikán

Pápai Zsolt

 

Ben a félresikerült legénybúcsú után a keleti partról a nyugati felé készül, hogy örök hűséget esküdjön szíve választottjának. Az út kezdetén egy véletlen összehozza Sarah-val, a különös és titokzatos múltú vadóccal. Kaland kalandot követ, s ahogy közelít a zárlat, még a boldog vég is kérdésessé válik.

A hollywoodi filmipar egyik legnagyobb találmányát, amolyan romantikus vígjátékot látunk, road-movie-ba oltva. Bármily riasztóan hangozzék is ez, ne ítéljünk elsőre. A karrierjét reklámfilmek és videoclipek készítésével kezdő, s mind ez idáig egyetlen nagyjátékfilmet (Harriet, a kém) maga mögött tudó Bronwen Hughes rendezőnő és a Steven Soderbergh állandó operatőreként nevet szerző Elliot Davis megkíséreltek nem leragadni a sztenderdeknél, igyekeztek némi színt vinni a történetbe. Ami részint sikerült is, az eredmény – erős zenei anyag (Faithless, Finley Quaye, Gomez), sajátos vizuális megoldások, néhány frissebb geg a fáradtabb élcek mellett – igen hatásos. Igaz ez akkor is, ha a Mint a hurrikán meseszövését illetően nem túlzottan eredeti, az viszont mindenképpen erénye, hogy narrációjában többé-kevésbé kerüli a hasonló tematikájú mozik főbb buktatóit. Hiányzik, pontosabban: tompítottan van jelen az e műfajban úgyszólván kötelező kincstári optimizmus, s az is a film mellett szól, hogy nem fröcsög kinyilatkoztatásszerű igazságokat szerelemről, életről, halálról, azaz az élet úgynevezett nagy kérdéseiről, csupán a záróképekben hull némi permet a vászonról. Az opus az Álljon meg a nászmenet! vagy a Meglesni és megszeretni című filmekkel fémjelzett vonulat amazoknál valamivel eltaláltabb hangütésű, lendületesebb darabja.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/06 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4498