KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/június
KRÓNIKA
• N. N.: A 46. Országos Film És Video Fesztivál díjai
• N. N.: Meghalt Oliver Reed
• N. N.: Közlemény
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története

• Mihancsik Zsófia: A pusztulás ködképei Beszélgetés háborúról, médiáról
• Schubert Gusztáv: Egy tiszta háború NATO-show
• Hirsch Tibor: Rambo a Balkánon Hollywood háborúi
DOKUMENTUMFILM
• Tar Sándor: Egy más világ boldogsága Pipacsok
• Dér András: Meghalt a doksi, éljen a doksi! Dokumentum-válság
AMERIKAI FÜGGETLENEK
• Bikácsy Gergely: Hideg barokk, hontalan pompázat Kubrick labirintusa
• Varró Attila: Pedofilm Stúdiók és függetlenek
• Nádori Péter: Billy hatalmas mákja Buffalo ’66
• Csejdy András: Budoár rock Velvet Goldmine
FESZTIVÁL
• Erhardt Miklós: Túlélő főzet Közép-európai filmavantgárd
• Antal István: Fekete leves Osztrák kísérleti filmek
• Déri Zsolt: Ahol a rendezők a sztárok Rotterdam
KRITIKA
• Somogyi Marcell: Elvonó Cukorkékség
• Bérczes László: Nem pont úgy Gadjo dilo
LÁTTUK MÉG
• Ardai Zoltán: A ravasz, az agy és két füstölgő puskacső
• Bori Erzsébet: Agyament Harry
• Kis Anna: Marvin szobája
• Vidovszky György: Carla új élete
• Turcsányi Sándor: A csaj nem jár egyedül
• Pápai Zsolt: Mint a hurrikán
• Korcsog Balázs: Kísértethajó
• Tamás Amaryllis: Pleasantville
• Zsidai Péter: Üzenet a palackban
• Harmat György: Telitalálat a szívbe
KÖNYV
• Vasák Benedek Balázs: A tápászkodó oroszlán Szergej Mihajlovics Eizenstein: Válogatott tanulmányok
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Sivatag

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Pleasantville

Tamás Amaryllis

 

„Szembemászó” film. Érzelmes léghajózás, kalandozás térben és időben a vizualitás mozgóképes eszköztárának parádés felvonultatásával. A rendezőként e filmmel debütáló Gary Ross rafinált mesét forgatott a kultúraváltásról. Politológus, életmódkutató, médiaszakember, nőmozgalmak veteránja, mindennapi meleg vacsorára vágyó „hímsoviniszta”, szentimentális tévésorozatrajongók, mozibolondok kedvükre elemezhetik majd az ötvenes évek amerikai tévészériáinak látvány-ikonográfiáját, s azt is, ahogy ebben a bravúrosan megidézett fekete-fehér „sterilségben” két mai tizenéves (David és Jennifer) megleli a szétszakadt létezés kibékíthetetlen generációs problémának tűnő összefüggéseit.

Képzeletük, képzelgésük az éhen maradt vágyakat (meleg családi élet, igazság-valóság, jövő-múlt-jelen újraértelmezése) más képszinten, más mítoszfokon jeleníti meg. David tévéfüggő naivitásában az átláthatatlanná vált információs rendszerek szövevénye harcol a valóság elveszettnek hitt paradicsomi állapotával. Jennifer, az örök lázadó – ebbéli minőségében pedig a kultúra, a történelem legfőbb inspirátora – szexuális forradalmárból a megismerés kíváncsi papnőjévé érik. Pilinszky írt így a gyermeklétről: „...az ő belső világukat még nem parcellázta föl személyes érdek, ezért lehetnek birtokosai mindennek..., azután ők is megérkeznek és elnehezednek – a felnőttség talán nem is más, mint a világ lassú és fokozatos elvesztése. De a földről újra vissza kell szállni, most már az érettség ártatlanságával”. Gary Ross filmes libikókája föl-le hintázik térbeli és időbeli dimenziók között, infantilis mítoszrajongásunkat kielégítendő: Színesek és Szürkék örökös viadaláról.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/06 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4496