|
|
MédiaHáború az éterbenN. N.
A háború kitörésének időpontjában az Öböl térségében mintegy 1300 újságíró tartózkodott. A CNN stábja – amely Kuwait lerohanásától, augusztustól fokozatosan bővül – ekkor 90 főből áll, ebből 40 újságíró. A második legnagyobb létszámú stáb az angol kereskedelmi tévéállomások közös híradós szerkesztőségének, az ITN News-nak 40 fős csoportja, ebbe beleszámít a technikai személyzet is.
A CNN stáb 1990. augusztus és 1991. január közötti közel-keleti tevékenységének költségei meghaladják a 15 millió dollárt, ez a társaság éves költségvetéséhez képest nyolc százalékos többletkiadást jelent.
A háború kirobbanásának estéjén – 1991. január 16-án – a 18.00 óra utáni csúcsidőben az Egyesült Államokban a kábeltelevíziós vételi lehetőséggel rendelkező háztartások – valamivel több, mint 50 millió háztartás – 19.1 százaléka a CNN műsorát nézte, ez az országos hálózatok nézettségi adataival összevetve 11.7 százalékot jelent. A CNN tíz esztendős történetében ez a szám csak kivételes esetben – San-Francisco-i földrengés, pekingi diáklázadás, a berlini fal ledöntésének éjszakája – haladta meg az 1 százalékot. Ugyanebben az időszakban a három országos hálózat nézettségi mutatói a következőképpen alakultak: ABC: 19,5 százalék, NBC: 11,3 százalék, CBS: 11,3 százalék. A több mint ezer amerikai tévéállomásból kétszáz megváltoztatta eredeti műsorát január 16-án, a háború kitörésének bejelentésekor, és egész éjjel közvetítette a CNN tudósításait.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 2889 átlag: 5.51 |
|
|
|
|