KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/augusztus
KRÓNIKA
• N. N.: A Filmvilág pályázatának nyertesei
• N. N.: Jancsó Miklóst ünneplik barátai
• Gervai András: Jack Lemmon (1925–2001)

• Schubert Gusztáv: A selejt bosszúja Alphaville-től Gattacáig
• N. N.: Utópia-filmográfia
• Takács Ferenc: Szuperimázs, giccsháború Pearl Harbor
• Bakács Tibor Settenkedő: Háború egyenes adásban Doku-front
• Herpai Gergely: Kis képernyők, nagy csaták Hadijátékok
• Dániel Ferenc: Kispiszkos, sósperec A budapesti mozi 100 éve
• Zachar Balázs: Régi és új Beszélgetés a mozikról
• Schauschitz Attila: Fénylő csillagok Magyar filmsztárok Berlinben
HORROR
• Beregi Tamás: A borzalom otthona Horror-mesék
• Pápai Zsolt: Tetemrehívás Az ördögűző – Rendezői változat

• Nevelős Zoltán: Klasszikusok és az olló Fritz Lang–változatok
• Földényi F. László: A film mint csalétek Kettős vakság
• Peternák Miklós: Rejtett paraméterek Erdély Miklós elveszett filmjei
• Erdély Miklós: Egy Herakleitosz-töredék
• Kömlődi Ferenc: A tudomány-művészet felé 2001: tudomány és fikció
FILMZENE
• Bori Erzsébet: Tangóharmónia Beszélgetés Víg Mihállyal
• Szőnyei Tamás: Magyar tangó Víg Mihály: Filmzenék Tarr Béla filmjeihez
ANIMÁCIÓ
• Dizseri Eszter: Klösz bácsi kamerája Beszélgetés Szoboszlay Péterrel
• Kemény György: Animált ezredforduló 100 éve történt
KÖNYV
• Turcsányi Sándor: Ott járt Killroy Tokyo Underground
• Köves Gábor: Hasznos kis igazságok A lyukacsos tehén; A gyufacímkétől az online hirdetésig
KRITIKA
• Ágfalvi Attila: A Buju, a Tettó, a Muszped és az angyal Sohasevolt Glória
• Báron György: Könnyű mámor Fűbenjáró bűn
LÁTTUK MÉG
• Tamás Amaryllis: Gyorsbüfék, gyors nők
• Reményi József Tamás: Bridget Jones naplója
• Ádám Péter: Reszkess, Amerika!
• Kömlődi Ferenc: Tomb Raider
• Varró Attila: Simpatico
• Köves Gábor: Evolúció
• Hungler Tímea: Érzéki csalódás
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Műsor

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Evolúció

Köves Gábor

 

Ivan Reitmanról egyszer azt jósolták, hogy előbb-utóbb filmgyári mogul válik belőle. Diadalútja a fenomenális sikerű Szellemirtók-szériával indult, majd az osztrák testépítő-kolosszus image-ének finomhangolása következett (Ikrek, Ovizsaru), végül pedig az óvódások bevételére került sor a süket zeneszerzőről elnevezett bernáthegyivel. Reitman minden sáncot bevett, keze alatt minden arannyá változott. A csehszlovákiai születésű, kanadai kitérővel Hollywoodban kikötő producer-direktor már-már olyan magaslatokra jutott, ahol a filmes, ha arra van igénye, nagy pénzből akár személyes hangvételű projekteket is finanszírozhat. De nem, Reitman megmaradt a biztos nyugdíjjal kecsegető kaptafánál: a nép egyszerű gyermekét a Fehér Házba (Dave), a kalandor természetű pilótát egy lakatlan szigetre (Hat nap, hét éjszaka) delegálta. Ha humoránál van, a néző elégedett, ha azonban csak reciklálja a gegeket, olyan katyvaszt kapunk, mint most is. Az Evolúció egy sokak által ígéretesnek tartott horror-szkript vígjátéki átirata, igazi fából-vaskarika mutatvány. A „horrortalanítás” sterilizációs folyamata után a guberálás nem kevésbé viszolyogtató munkafázisa következett: a díszletraktárból előbányászták a Flinstones és a Jurassic Park hátrahagyott kreatúráit, kéz alatt hozzájutottak tucatnyi leértékelt látványelemhez, végül pedig alaposan szemügyre vették a filmgyári szemétkosarakat, amelyek mélyéről értékes forgatókönyvfoszlányok kerültek napfényre. Az eredmény láttán most már egészen bizonyos, hogy Ivan Reitman igazi hollywoodi mogullá érett.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/08 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3420