KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/július
LENGYEL FILM
• Bikácsy Gergely: Lengyel napforduló Zaorski, Gliński, Wajda
• Pálfalvi Lajos: Hattyúdalok Beszélgetés Robert Glińskivel
MAGYAR MŰHELY
• Koltai Tamás: A színész energiaforrás Beszélgetés Halász Péterrel

• Király Jenő: A pornográf szende Összehasonlító szexuálesztétika
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Bengáli dialektus Satyajit Ray
• Báron György: Keleti szél San Francisco
• Hirsch Tibor: Tükör által színről színre Mediawave, Győr
KÉPREGÉNY
• Kozma György: Crac! Boum! Ouf! Tron! Francia képregények

• Hegyi Gyula: Az igazság pillanata Az AIDS filmes metaforái
1895–1995
• Kömlődi Ferenc: Táncolj, Hollywood! A musical aranykora
RETROSPEKTÍV
• Molnár Gál Péter: Harold Lloyd viszonya a tudattalanhoz Testi tréfa
KRITIKA
• Fábry Sándor: A levesben Bele a tutiba
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Tisztességtelen ajánlat
• Schubert Gusztáv: Fekete köpeny
• Turcsányi Sándor: Volt egyszer egy gyilkosság
• Békés Pál: Az 57-es utas
• Sárkány Dezső: Micsoda nő ez a férfi!
• Sneé Péter: Az örömapa

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Tisztességtelen ajánlat

Koltai Ágnes

 

 

Arca bibircsókos, tekintete opálos, szeme pókhálós, nevetése szögletes a mesterségesen összerántott bőr fogságában – ő, valóban ő Robert Redford. Vénülő kéjencként tündököl Adrian Lyne negyedik filmjében, s hogy az öregedés még fájdalmasabb legyen, a kicsattanóan fiatal Demi Moore és Woody Harrelson mellett feszeng. Romlott lelkű milliomos, maga az ördög, aki egy szép nőért köt alkut.

Adrian Lyne tudja, hogy a filmmeséket nem fontos megírni, készen kaphatók (a Flashdance karriertörténete, a 9 és fél hét fotogén héjanásza és a Jákob lajtorjája szorongás-víziója mind-mind készen kapott dramaturgia). A csalfa élet most is feladta a lehetőséget: míg az ember fiatal, mása sincs, csak a szép felesége (Demi Moore) és lyukas zsebű álmai, midőn megöregszik, tele a bugyelláris, de a test már nem oly üde (Robert Redford). Jön hát a tisztességtelen ajánlat, ami lassacskán felőrli az ifjú pár házasságát, de bearanyozza a csálé mosolyú milliomos napjait.

A mesében csak a jó nyeri el jutalmát, az élet-filmben a rossz is: egy kicsit mindenki boldog, egy kicsit mindenki szenved, csupán a néző marad hoppon. Redford, Moore, Harrelson unalmasan tökéletes.

Villanásnyi öröm Seymour Cassel, kiszámíthatatlan mosolyával, fáradt tekintetével. Jól áll neki a melegszívű gazfickó figurája (ezt játszotta Alexandre Rockwell A levesben című filmjében is), szerencsére nem bódította el a női negély. Látszik, hogy nem bízik az egész históriában. Nem lenne tisztességtelen ajánlat különb filmekhez szerződtetni!

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1993/07 57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1331