KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/október
KRÓNIKA
• N. N.: A Fiatal Magyar Film Fóruma

• Földényi F. László: Német szenvedés Európa
• Bikácsy Gergely: A képzelet éjszakái Duras filmen
FEDERICO FELLINI
• Tordai Zádor: L’augusto Fellini Örökmozi
VIZUÁLIS ERŐSZAK
• Wisinger István: Lángvörös hús Erőszakhullám Hollywoodban
KRITIKA
• Ardai Zoltán: A sütemény halála Video blues
• Báron György: Költő, tájban, mellékalakokkal Arizonapló
KÖNYV
• Koltai Ágnes: Érzelmek kisiskolája Doris Dörrie kisregényei
• Hegyi Gyula: Az ő nemzedékük Kovács István a lengyel filmről
FESZTIVÁL
• Lágler Péter: Endo és Nano Linz: Ars Electronica ’92
LÁTTUK MÉG
• Székely Gabriella: Ördög vigye
• Koltai Ágnes: Zombi ésa szellemvasút
• Békés Pál: Dermesztő szenvedélyek
• Takács Ferenc: A végső megoldás: Halál 3
• Sárközi Dezső: Wayne világa
• Tamás Amaryllis: Gyűlölöm a színészeket
• Barotányi Zoltán: Tökéletes katona
• Nagy Gergely: Sült, zöld paradicsom
• Sárközi Dezső: Férfias játékok

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Wayne világa

Sárközi Dezső

Wayne és Garth: két koravén tinédzser; amolyan „ezredvégi eszelősök”, akik esténként a telekommunikáció univerzumából – a pincéből – sugározzák heavy metálos, rock n’ rollos, kábeltévés show műsorukat az emeleten lakó „panel sapienseknek”.

Míg éjszakánként a pizzahutos – burgerkinges gyorsétkezdékben bambulnak és a Gázművek nevű metán-bután, pontosabban metál-brutál helyen tombolnak, addig napközben legfeljebb ábrándoznak. E szubkulturális, álmodozó, alternatív életterükbe tör be – a következetes dramaturgiának megfelelően – korunk hőse, Benjamin, a menedzser hogy befuttassa az „igazi” show-businessbe hőseinket. De mivel nemcsak ember embernek farkasa, hanem a farkasember is emberére (embereire) találhat, a karriertörténet szerencsére egy öntörvényű ellen-karriertörténetbe torkollik, amitől a parodisztikus elemektől túlzsúfolt filmvígjáték társadalmi kiáltvánnyá avanzsálódik: Világ tinédzseres és menedzserei még véletlenül se – egyesüljetek!


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/10 62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=582