KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1987/április
• Kornis Mihály: A krízis – és a divatja
• Nóvé Béla: Happening helikopter-huzatban
• Reményi József Tamás: Both Benedek emlékműve Hajnali háztetők
• Székely Gabriella: Input – output Csók, anyu
• Lukácsy Sándor: Mit takar el a fügefalevél? Banánhéjkeringő
• Pošová Kateřina: Túl sok a színes csomagolás Beszélgetés Jiří Menzellel
• Koltai Ágnes: Hit, remény, félelem O-bi, O-ba, avagy a civilizáció vége
• Matos Lajos: Vigyázat! Jön a habverő! Gyilkos robotok
• Bikácsy Gergely: Don Quijote győzelme Buñuel Mexikóban
MÉDIA
• György Péter: Reklámkorszak Remlámfilm
• Lajta Gábor: Mona Lisa szereti a banánt Reklám és művészet
• Koltai Ágnes: „Gondolkodjon, érdemes!” A magyar reklámfilmekről
• Szemadám György: A rek-lám-fil-mek fon-to-sak! Reklámfilm
LÁTTUK MÉG
• Nagy Zsolt: Silverado
• Vida János Kvintus: Esti eső
• Hegyi Gyula: A tuareg bosszúja
• Baló Júlia: Szerepcsere
• Farkas Ágnes: Éden akció
• Faragó Zsuzsa: Csulandra
• Faragó Zsuzsa: Rám zuhant az éjszaka
• Tamás Amaryllis: Emlékek, emlékek
• Gáti Péter: Bagoly mondja verébnek
• Tamás Amaryllis: Becéző szavak
KÖNYV
• Báron György: Egy szerelem krónikája
KRÓNIKA
• N. N.: Levélváltás az amatőrfilmről

             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Csulandra

Faragó Zsuzsa

 

Egy lélektani krimi professzionális, gazdaságosan szerkesztett felszíne alól nagyon csendesen egy dallam zeng fel. Erre a dallamra járják, csöppet sem tolakodó jelképként, az összekapaszkodó, lüktető népitáncot: a csulandrát. Egy férfi megöli világszép feleségét, elmegyógyintézetbe kerül, s fájdalmas vallomásaiból tudjuk meg lassan: hogyan választotta ki „a vérvonal felfrissítésére” úri feleségéül a parasztlányt, s hogyan nem sikerült szerelmét is elnyernie.

A klasszikus „anti-Pygmalion”-film (hogyan lesz érzelmi és társadalmi közegéből kiemelve szoborrá egy ember) ereje arányaiban rejlik: az ismert társadalmi ellentéteket a ballada stílusában, némafilmes túlzással játsszák – a nagyon tárgyilagos, ám expresszív kamera előtt. Ezekből az ellentétekből különös feszültség születik.

Klasszikus szerelmi dráma, klasszikus krimi, klasszikus dramaturgia – s mindebből Sergiu Nicolaescu meglepően mait, egyénit és izgatót kever ki.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1987/04 57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5565