KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/december
KRÓNIKA
• Dániel Ferenc: Láttam Tolnay Klárit sildes sityakban
• (X) : Öndivatbemutató
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története
MAGYAR FILM
• Enyedi Ildikó: A misztika vége Simon mágus
• Győrffy Iván: Csodák vására Misztikum a magyar filmben
• Győrffy Iván: Elvarázsolt kastély Beszélgetés Kamondi Zoltánnal
• Ágfalvi Attila: Szentkuthy-mozi Elveszett irodalom
• Somogyi Marcell: Egy talált tárgy... Hajnóczy Péter
• Hajnóczy Péter: Akna a presszóban
• Reményi József Tamás: A tehetetlen kéz Császár István-filmek

• Dér András: Belső mozi, virtuális védelem Drogfilm
• N. N.: Drogfilmek
• Mihancsik Zsófia: Szertelen ország Magyar drogfront
• Kecskeméti József: Szertelen ország Magyar drogfront
• Kömlődi Ferenc: Tudattágítás, hedonizmus Timothy Leary és a pszichedelikus mozi
TITANIC
• Csejdy András: Semmi sem igaz, minden igazi Titanic fesztivál
• Forgách András: Boldog, boldogtalan Happy Together

• Galambos Attila: Kórház az egész világ Birodalom I-VIII.
• Bóna László: Gyógyítás, műholddal Dr. T.V.
VÁROSVÍZIÓK
• Antal István: Másodpercenként 24 kocka Az avantgarde New York
• Jakab Kriszta: Harapás a Nagy Almából Woody Allen
• N. N.: New York-filmek
KRITIKA
• Muhi Klára: De hát hol élünk? Sír a madár
LÁTTUK MÉG
• Báron György: Démoni csapda
• Békés Pál: Nincs alku
• Mátyás Péter: Tökéletes gyilkosság
• Hungler Tímea: Furcsa pár 2.
• Harmat György: Nászok ásza
• Halász Tamás: Patriot
• Hatvani Tamás: Lost in Space
• Kömlődi Ferenc: Z, a hangya
• Tamás Amaryllis: Csenő manók
• Sulyok Máté: Mulan
HANGKÉP
• Petri Lukács Ádám: Az első mobil

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Csenő manók

Tamás Amaryllis

 

Emberi léptékű, hagyományos, klip-orgiától mentes ifjúsági film, afféle Gulliver – Lilliput- történet – a kisebbségi sorsról. Allegória a túlélés leleményéről, a „kicsik” perspektívájából nézvést. Meleg barna tónusban, szelíd anarchiával szól arról, hogy a jelenről gondolkodnunk tán még égetőbb lenne – az Úr kétezredik esztendeje táján –, mint a jövőről. Mert ha nem így teszünk, nemsokára már nem lesz jövő, amelyről gondolkozhatunk. Hogy az emberiesség eszménye a sokféleségnek (az énnek) nem megölését, hanem elfogadását (összhangját) követeli. Sokarcú teremtményekként az egész „bogárgyűjtemény” – ha nem is békében, de legalább valami kiegyensúlyozottan ellenséges állapotban – próbálhatná együtt élni az életét. Hogy felejtené el a téveszmét, miszerint belénk kódoltatott: az emberiség a hatalom törvénye szerint él és más törvényt nem ismer, mint a „jó cél” érdekében igazságosnak kikiáltott megtorlás törvényét. Az alkotók új ideát hirdetnek: a kölcsönös szolgálatot és egymásrautaltságot. Emberpárti film – de a teljes, az „eszményi” közösséget itt csak a „kicsik” képviselik: a csenő manók, (a tökéletlenségüket nem tagadó, felsőbbrendűségre nem vágyó kisebbség), és a gyerekek. Az unásig hangoztatott tolerancia jegyében készült egyszerű, régimódi film nem hőköl vissza a feladat lehetetlenségétől. Szerényen csak belefog összebonyolódott ügyeink kibogozásához.

Tudjuk, a tízezer mérföldek is a lábunk alatt – és az első lépéssel – kezdődnek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1998/12 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3906