KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/június
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• (X) : Szájtépés filmszakadásig 2.

• Kovács András Bálint: Sötét filmek A film noire és a modernitás
MAGYAR MŰHELY
• Jeles András: Teremtés, lidércnyomás Noteszlapok
• Székely Gabriella: Együttműködik-e a kultúra? Beszélgetés Sára Sándorral
• Mihancsik Zsófia: A bűn iskolái Gyereksorsok és dokumentumok
• Tamás Amaryllis: Nem kor-szerű történet Beszélgetés Almási Tamással

• Schubert Gusztáv: Hollywood felett az ég Beszélgetés a celluloid-angyalokról
• Tatár György: Hollywood felett az ég Beszélgetés a celluloid-angyalokról
• Tillmann József A.: Hollywood felett az ég Beszélgetés a celluloid-angyalokról
• N. N.: New Age mozi
• Kriston László: Lelkek szélesvásznon New Age a moziban
• Kriston László: New Age és profit
• Altorjay Gábor: Leni és Balázs Egy film vázlata
• Márton László: Mozgó és be van tiltva Weimari tabuk
• Turcsányi Sándor: Ismeri Ön Turzonovovát? Szlovák filmek
KÖNYV
• Kömlődi Ferenc: Médiaforradalom Ost-West Internet

• Fáber András: Magritte-dimenziók Alain Robbe-Grillet A szép fogolynőről
• Nánay Bence: A vízcsepp ráér Bill Viola mozgó festményei
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Félkegyelem Kelj fel Jancsi
• Ágfalvi Attila: Terelgetni, visszalépni Beszélgetés Fonyó Gergellyel
• Békés Pál: Devon szirtek Hadszíntér
• Varró Attila: Kamera-színház Férfitársaságban; Barátok és szomszédok
LÁTTUK MÉG
• Ágfalvi Attila: A lé meg a Lola
• Ádám Péter: Az évszázad gyermekei
• Bíró László: Doktor zsiványok
• Pápai Zsolt: A Mars-mentőakció
• Ardai Zoltán: Minden héten háború
• Máriássy Vanda: Az új Éva
• Hungler Tímea: Női vonalak
• Tosoki Gyula: Erin Brockovich – Zűrös természet
• Vidovszky György: Hulla, hó telizsák
• Illés Mária: Tök alsó
• Nyírő András: Brókerarcok
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Özönvíz

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Brókerarcok

Nyírő András

 

Ha én tőzsdeügynök lennék, felnyalt hajjal, kékre borotvált arccal, elegáns nyakkendőben járnék, jó sok pénzt keresnék, szép lányokat hajtanék, és néha elvinném őket moziba. Ha, akkor ezt a filmet nézném meg, magamat látnám a főszerepben, becsületről álmodoznék, és falvédőbölcsességeket fogalmaznék meg a csajomnak. Becsület és pénz konfliktusa, mondanám a film után a Burger Kingben, hatalmas érzelmek csapnak itt össze, örök ellentét, s volt katarzis is, megtisztulva jöttünk ki. Jöhetnek az újabb sárpettyek. A csajom áramvonalas lenne, a fittnesz-horoszkóp-bio univerzumban élne, és mélyen átérezné a filmbeli apa és fia konfliktusát. Frajd, mondaná a brokkolival töltött sültkrumplit maszatolva, de végre egy film, ahol nem lőttek le senkit, se viccből, se komolyan. Ha tőzsdeügynök lennék, ezzel egyetértenék, mert én se szeretném az értelmetlen erőszakot, csak az értelmeset. Elméláznék azon, hogy én melyiket választanám: a becsületet vagy a pénzt. És a becsület mellett döntenék. Ízlelgetném a film kulcsmondatát: tégy úgy, mintha. Tégy úgy, mintha menne az üzlet, tégy úgy, mintha nagymenő lennél, tégy úgy, mintha tőzsdeügynök lennél.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2000/06 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2977