KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
   2003/december
KRÓNIKA
• N. N.: 13. Európa Filmhét
• Báron György: Elia Kazan (1909-2003)

• Földényi F. László: Női Krisztusok Lars von Trier hősnői
• Varga Balázs: A kolorádói krétakör Dogville
• Kriston László: Színpadra húzva Beszélgetés Lars von Trierrel
• Vágvölgyi B. András: Az életműépítő és a szerelmes Kill Bill
• Forrai Krisztián: Bang, bang Tarantino-zene
• Strausz László: Hongkongi kapcsolat Kelet, nyugat akcióban
• Strausz László: Ázsia idézőjelben
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Szellemmozi Velence
• N. N.: A 60. velencei filmfesztivál díjai
LÁTTUK MÉG
• Ádám Péter: A megtalált idő
• Pápai Zsolt: Anya
• Köves Gábor: Grazia szigete
• Vaskó Péter: S.W.A.T.
• Kis Anna: Tokiói tortúra
• Kovács Marcell: Volt egyszer egy Mexikó
• Hungler Tímea: Holdfényév
• Köves Gábor: Kapitány és katona
• Vajda Judit: A tenger
• Csillag Márton: Igazából szerelem

             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Igazából szerelem

Csillag Márton

 

Richard Curtis, az elmúlt évtized legsikeresebb brit forgatókönyvírója (Négy esküvő és egy temetés, Bean, Sztárom a párom, Bridget Jones naplója) direktori bemutatkozásként totális szerelmesfilmet készített, melyben minden írói erőssége és gyengéje mellett egy sor hazai hírességet vonultat fel. Úgynevezett sztárparádéhoz van tehát szerencsénk, karácsonyi „feel good movie”-hoz, amely felér egy ünnepek előtti érzelmi bevásárlással. Az Igazából szerelem felső-középosztálybeli tabló, kissé ügyetlenül mozgatott hősei az élet „curtis-i” helyszínein (könyvkiadó, esküvő, iskola) tevékenykednek, és eszük ágában sincsen szerelem és szeretet nélkül ünnepelni. A történet első felében eszelős mennyiségű potenciális szerelmespárt ismerünk meg, csupa szeretetre méltó embert, akik Karácsonyra remélhetőleg meg is kapják méltó jutalmukat, azaz egymást – hacsak az író-rendező el nem feledkezik egy-két cselekményszálról. A bimbózó szerelmek beteljesítésére és a teljes elvarrásra szánt második félidő az erős kezdés után ugyanis egyre kaotikusabbnak és sablonosabbnak tűnik: az agglegény (!!!) miniszterelnök – természetesen a vígjátéki védjeggyel felérő Hugh Grant alakításában – gyorsan beleszeret káromkodó felszolgálónőjébe, a szomorú író (Colin Firth) franciaországi nyaralójában cserkészi be a portugál bejárónőt, a gyászoló apa (Liam Neeson) kisfia szerelmi életét egyengeti, a lázadó rock-sztár visszatér kövér menedzseréhez, und so weiter. Korábbi munkáihoz hasonlóan Curtis ismét a „nagyon kínos” és a „nagyon édes” határvonalán mozog, de a történet lendülete egy pillanatra sem lankad, hiszen az alkotókat és a szereplőket a szerelem legyőzhetetlen ereje hajtja, meg a persze az elmaradhatatlan üzenet, miszerint a Világkereskedelmi Központ ikertornyaiba csapódó utasok utolsó telefonhívásai is a szeretet hullámhosszán szóltak.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/12 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2026