|
Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!
Friss számunkból 2024/07 |
MAGYAR PANTHEON
Gelencsér Gábor: Film és Világ. Schubert Gusztáv 1955-2024
Szekfü András: Makai, az én vagyok. Életút-interjú András Ferenccel – 2. rész
MAGYAR MŰHELY
Gelencsér Gábor: Elveszett illúzió. Gazdag Gyula filmjei – 2. rész
Gerencsér Péter: Dekonstruált emlékezet. Nagy Anikó Mária – Lukácsy György: 1968 – Egy szerelem rekonstrukciója
Vajda Judit: Budapesttől Madridig, egyhuzamban. Mándi Ferenc: 2550
COPPOLA
Kiss Dalma: A gép forog, az alkotó pihen. Francis Ford Coppola
Varró Attila: Sekély vízben. Park Chan-wook – Don McKellar: A szimpatizáns
Greff András: Kapitalipszis most. Sam Wasson: Út a Paradicsomba – A Francis Ford Coppola sztori
SCI-FI SOROZATOK
Borbíró András: Héjanász a homokon. A Mad Max-széria
Andorka György: Isteni invázió. D.B. Weiss – Rose Cartwright – David Benioff: A 3-test-probléma
Kovács Patrik: A Kánaán küszöbén. Geneva Robertson-Dworet – Graham Wagner: Fallout
Fekete Tamás: Élő bolygó. Joseph Bennett-Charles Huettner: Scavengers Reign
KÉPREGÉNYLEGENDÁK
Koós István: Az apokalipszis képregénye. Thierry Terrasson: Yiu
A MŰFAJ MESTEREI
Varga Zoltán: A kaleidoszkóp-szemű rendező. Roger Corman – 1926-2024
KÖNYV
Kránicz Bence: Akitől az ördög rendelt filmet. Daniel Kehlmann: Mozgókép
FESZTIVÁL
Pauló-Varga Ákos: Szerepjátszók. Cannes 2024
Rudas Dóra: Meséljek még! Friss Hús rövidfilmfesztivál
KRITIKA
Buzsik Krisztina: Vérvörös köd. Rose Glass: Kivérző szerelem
Huber Zoltán: Toxikus fluiditás. Ira Sachs: Passages
Gyöngyösi Lilla: Westernhős kerestetik. Kevin Costner: Horizont – 1 rész
FILMIO
MOZI
STREAMLINE MOZI
PAPÍRMOZI
Egy szám ára csak 680 Ft!
Előfizetéssel csak 600 Ft!
|
|
Cikkajánló |
Kovács András Bálint: A legszomorúbb tévéműsor (1992/02)
A „legvidámabb barakk” epitheton ornansának cinizmusa már annak idején is rossz érzéssel töltött el, amikor Magyarországot csak újságokból ismerő nyugati félismerőseim joviális mosollyal vállon veregettek vele. Nem azért, mert a hetvenes-nyolcvanas évek Magyarországa sem vidám, sem barakk nem volt, hanem mert ez a jelző nem a részvét, nem a komolyanvétel, hanem a lekezelő távolságtartás gesztusa. Ugyanolyan rosszérzés fogott el a hallatán, mint Bacsó A tanújának nézése közben: a tragédiával való túl sok viccelődés vége – hazugság. Ahol vidámság van, ott nincs nagy baj, következésképp nem is kell túl komolyan venni. Ez a cím Vitézy László tévésorozata esetében is árulkodó.... [tovább...]
|
|
|