KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA NFI MMA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2024/02
MAGYAR MŰHELY
Gelencsér Gábor: A kinematomágus. Máthé Tibor operatőr művészete
Szalai Györgyi: Személyes filmregény. Memoár-részlet
Kelecsényi László: Éljen a történet! Merengek a múltak ütemén – 6. rész
Szentistványi János: Hogyan lett Oláh Jancsiból Tárnok elvtárs. Szabó István: Álmodozások kora // Szörény Rezső: BUÉK!

BRIT KLASSZIKUSOK
Kiss Dalma: Borostyánkőbe zárt emlékezet. Terence Davies 1945 – 2023
Pauló-Varga Ákos: Szomszédunk a halálgyár. Jonathan Glazer: Érdekvédelmi terület
Varró Attila: Szerzői buborék. Yorgos Lanthimos: Szegény párák

KELET NYUGAT
Gyöngyösi Lilla: Az érzékek rögös útján. Új raj: Tran Anh Hung
Gelencsér Gábor: Tokió felett az ég. Wim Wenders: Tökéletes napok
Benke Attila: Hollywood golyózáporában. John Woo amerikai filmjei

KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
Varga Zoltán: Metropolis, Krypton. Robert Venditti – Wilfredo Torres: Superman ’78

A MŰFAJOK HATÁRAI
Lichter Péter: Az üresség poézise. Matthias Müller és Christophe Girardet filmjei
Herczeg Zsófi: Az érzelmek hullámhosszán. A melodráma olvasatai

KRITIKA
Gerencsér Péter: A hatalomnélküliek hatalma? Prikler Mátyás: Hatalom
Aradi Nóra: Kisujjából kirázza. Sofia Coppola: Priscilla
Rudas Dóra: Kifüstölt belső démonok. Anna Hints: Smoke Sauna Sisterhood
Vajda Judit: Tiszta érzések. Oláh Kata: Keskeny út a boldogság felé
Huber Zoltán: Lejön Pestről a megváltó. Boross Martin: Nyersanyag

KÖNYV
Csantavéri Júlia: Eisenstein és a többiek. Bárdos Judit: Etűdök az olasz és az orosz filmről

FILMIO

MOZI

STREAMLINE MOZI

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 680 Ft!
Előfizetéssel csak 600 Ft!




Cikkajánló
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr (1996/12)

A Walt Disney Stúdió szünidei családi ajánlatával kapcsolatban jó előre el kell oszlatni a tévhitet, hogy a romantikus irodalom nagy alakjának, Victor Hugónak sok köze volna hozzá. Ez a tény azonban nem feltétlenül csökkenti az adaptáció értékét. Victor Hugo regénye – változtatások nélkül – ugyanis nehezen engedelmeskedett volna az alkotók szándékának. A hollywoodi natúrfilm-kisék meglehetősen maivá tették a középkori Párizsban bolyongó hősök életét: kemény és látványos akciójelenetek, gyertyafényes szerelmi kettősök, modern, átpszichologizált erkölcsi tartással rendelkező figurák kerültek a megtévesztésig valódinak látszó, festett hátterek elé, s az alkotók szédítő kameramozgásokat, videóklip-tempójú vágásokat vetettek be a nézők elkábítására. A stúdió ezzel a munkájával eltávolodott a mese és a csodák világától, s inkább a való élethez „hasonló” virtuális valóság felé fordult. A romantikus dráma megjelenítése „valóságos” embereket és környezetet igényelt, a rajz ezért csak a karikaturisztikus pillanatokban vált el a realista portrétól vagy a retusált fotótól. Ezzel az erővel – a mozidarab néhány üdítő jelenetén kívül – ugyanezt a filmet akár Bruce Willissel, Sean Conneryvel és Madonnával is leforgathatták volna....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40