KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/május
KRÓNIKA
• Pörös Géza: Tadeusz Lomnicki
• Zalán Vince: A mi nesztorunk
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Lidérces városok Berlin

• Takács Ferenc: Az igazság paranoiája JFK
RETROSPEKTÍV
• Báron György: Választások és vonzások Eric Rohmer filmjei
MAGYAR FILM
• Kovács András Bálint: A Sárkány utcánál nincs ravaszabb Beszélgetés a civil filmről
• Simándi Júlia: Mentse, aki tudja, a régi filmeket Beszélgetés Tóth Jánossal és Gyürey Verával
• Nemeskürty István: Atlantisz megmentett darabja Az obsitos; A falu rossza
TELEVÍZÓ
• György Péter: A Nyugat kapujában Össztűz; Friderikusz-show
• Balassa Péter: Arab hómezők Közjáték
KRITIKA
• Almási Miklós: Fortinbras nem jön Hamlet
• Hirsch Tibor: Csillagok háborúja A Skorpió megeszi az Ikreket reggelire
• Koltai Ágnes: Népi szmoking Vörörs vurstli
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: Sülve-főve Cinkekirály; Sellő félig a habokból; Sülve-főve
• Koltai Ágnes: Ay Carmela
• Turcsányi Sándor: Neon City
• Békés Pál: Az utolsó cserkész
• Sárközi Dezső: Űrszekerek VI.
• Sneé Péter: Felhők közül a nap
• Tamás Amaryllis: Beethoven
ELLENFÉNY
• Molnár Gál Péter: Hollywoodi pizza

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Felpörgetve

Hungler Tímea

 

Amíg a vén kontinensen a Formula-1 versenyek tartják izgalomban a négykerekű cirkusz megszállottjait, a tengerentúlon az édestestvértől, az Indy Car viadaloktól jönnek lázba azok, akiket a benzingőz már végérvényesen megcsapott. Renny Harlin sportfilmje ennek az utóbbi versenysorozatnak az egyes állomásait követi nyomon, életképeket villantva fel a futamokra megszállottan készülődő versenyzők, a pályák körül pilótákra vadászó sportújságírók, a boxutcák környékén lebzselő széplányok világából, melynek hangulatát mindig a pontverseny aktuális állása határozza meg. A történet alapszituációja meglehetősen elkoptatott; az ifjú trónkövetelő (Kip Pardue) és a rutinos róka (Til Schweiger) párharca áll a középpontban, melybe a fiatal titán mentoraként az egykori világbajnok, Sylvester Stallone új csapattársként csöppen bele. A mozi élvezeti értékén azonban ő sem ront – azok, akik kedvelik a gyors autók világát, élvezni fogják a hajtűkanyarokat, az üldözéses jeleneteket, és a kerékcseréket, akiket viszont mindez hidegen hagy, valószínűleg unni fogják a filmet. Pedig a mozinak a dokumentumértéke is figyelemreméltó, az arra fogékony néző a képeket nézve a sporttörténelem egyes fejezeteire és szereplőire is könnyedén ráismerhet: a csapatfőnököt alakító Burt Reynoldsban a Williams team tolószékhez kötött Formula-1 vezetőjé| üdvözölhetjük, az égő autóból versenytársát mentő, a futamot feladó, és ezzel világbajnoki címét kockáztató pilóta figurája sem ismeretlen a múltból, akárcsak a hebrencs ifjú típusa, aki életveszélyes előzéseivel a többi pilóta testi épségét kockáztatja.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/09 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2694