KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1988/július
VIZUÁLIS ERŐSZAK
• György Péter: Az erőszak mint stílus Izommozi
• Király Jenő: A borzalom esztétikája Izommozi
• Schubert Gusztáv: A leskelődő barbár Izommozi

• Barabás Klára: „A drog helyére beült a Szentlélek” Beszélgetés Xantus Jánossal
• Pajor Tamás: Rocktérítő
• Ardai Zoltán: A kultúrház romjain Úgy érezte, szabadon él
• Kovács András Bálint: Filmmágia A kommunikáció mítosza Bódy Gábor művészetében
• Zalán Vince: Kettős portré Bódy Gábor forgatókönyveiről
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: Könnyű-e szabadabbnak lenni? Baku
• Zsugán István: Új hús? Sanremo
• Fáber András: Tűz és víz Isztambul
LÁTTUK MÉG
• Nagy Zsolt: Szárnyas fejvadász
• Hegyi Gyula: K. u. K. szökevények
• Tamás Amaryllis: A bosszú színe
• Szemadám György: A halálraítéltek utcája
• Báron György: Nagy zűr Kis Kínában
• Torma Tamás: A három amigo
• Vida János: Rövidzárlat
• Tamás Amaryllis: A tizenötéves kapitány
KÖNYV
• Báron György: Alapfok

• Lázár István: Kollányi bárkái
KRÓNIKA
• Bikácsy Gergely: Georges Franju

             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Elhunyt Richard Fleischer (1916-2006) a klasszikus hollywoodi kalandfilm utolsó mohikánja. Első nagy sikerét a Nemo kapitány a maga korában lélegzetelállítóan látványos adaptációjával aratta. Régivágású direktor lévén minden műfajban otthonosan mozgott, science-fictiont (Vérbeli hajsza) éppúgy rendezett, mint háborús tablót (Tora! Tora! Tora!) és katasztrófafilmet (A Poszeidón-katasztrófa). A nyolcvanas években a Conan, a barbár és a Conan, a pusztító epizódjaival fejezte be rendezői pályafutását. Stiláris szempontból legeredetibb filmje a Tony Curtis főszereplésével készült Bostoni fojtogató (1968).

 

*

 

Júniusban kezdik forgatni az első indiai-pakisztáni koprodukcióban készülő filmet. A Mungilal-szikla rendezője, Sashi Ranjan szerint hosszú időn át ellenségeskedő országokat a „két nemzet, de egy kultúra” elve békítheti ki egymással. Közben elkészült az első egészestés szaúd-arábiai film is. A Hogy érzed magad? kényes témát feszeget, mérsékelt és fanatikus hívők viszonyát elemzi. A királyságban még a nyolcvanas években bezárták a mozikat, a palesztin-kanadai direktor, Izidore Musallam filmjét ezért csak a környező arab országokban vetítik majd.

 

*

 

 

Michael Moore új filmjében az amerikai gyógyszeriparra zúdít össztüzet. Már két éve gyűjti hozzá a muníciót, a film honlapján arra bíztat mindenkit, „küldje el egészségügyi horror-történetét, ha ez a betegesen kapzsi és harácsoló rendszer bármi módon megkárosított vagy tönkretett”.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/06 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8646