KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
   2009/november
ANGER APOKALIPSZISE
• Kecskés Péter: Haragos Apokalipszis Kenneth Anger
PÓKERMOZI
• Schreiber András: A nagy beetetés Tévépóker
AMERIKAI ÁLMOK
• Jankovics Márton: Kertvárosi titkok Született feleségek
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Pintér Judit: Tullio Kezich (1928–2009)
• Schreiber András: Bujtor István (1942-2009)
AMERIKAI ÁLMOK
• Vörös Adél: Álommunkák A kertvárosi Amerika
• Barotányi Zoltán: Henyék, lúzerek, Szuburbia Amerika hátsóudvara
PÓKERMOZI
• Deák Dániel: Flush back Pókerfilmek
AZ ISMERETLEN BERGMAN
• Pápai Zsolt: Nők, lelki tájban Robert Altman Bergman-trilógiája
• Gelencsér Gábor: Ördög és pokol Korai Bergmanok
• Tüske Zsuzsanna: Stockholmi randevú Ingmar Bergman: Ez itt nem történhet meg
FORMAN
• Zalán Vince: Sem hazugság, sem utópia Miloš Forman cseh tetralógiája – 3. rész
FRANCIA ÚJHULLÁM
• Dargay Marcell: Lőj a zongoristákra! Az újhullám zenéje
• Jancsó Miklós: Ó, a Nouvelle Vague!
MAGYAR MŰHELY
• Palotai János: Szerencsés ember a felvevőgéppel Beszélgetés Pados Gyulával
FESZTIVÁL
• Wostry Ferenc: Holdonjárók Cinefest 2009
KRITIKA
• Báron György: Történelem félárnyékban Mészáros Márta: Utolsó jelentés Annáról
• Reményi József Tamás: Érintő Mátyássy Áron: Utolsó idők
KÖNYV
• Baski Sándor: Pánik helyett Stachó László – Molnár Bálint: A médiaerőszak
MOZI
• Nevelős Zoltán: The Brothers Bloom – Szélhámos fivérek
• Schreiber András: Egy kurtizán szerelmei
• Parádi Orsolya: Páros mellékhatás
• Forgács Nóra Kinga: Welcome
• Sepsi László: Gamer – Játék a végsőkig
• Vajda Judit: Rémségek cirkusza
• Tüske Zsuzsanna: Julie & Julia – Két nő egy recept
• Varró Attila: Vakító fehérség
• Kovács Marcell: Sorority Row
• Baski Sándor: Ördög bújt beléd
E-MOZI
• Alföldi Nóra: A grófnő
MOZI
• Szabó Noémi: A Holdhercegnő
DVD
• Géczi Zoltán: Chang Cheh mesterhármasa
• Pápai Zsolt: Kis-nagy világ
• Gelencsér Gábor: Próba után
• Varga Zoltán: Leszbikus vámpírok gyilkosai

             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A Holdhercegnő

Szabó Noémi

Secret of Moonacre – magyar-brit-francia, 2008. Rendezte: Csupó Gábor. Írta: Elizabeth Goudge. Kép: David Eggby. Zene: Christian Henson. Szereplők: Ioan Gruffudd (Sir Merryweather ) Dakota Blue Richards (Maria Merryweather), Tim Curry (Coeur De Noir), Natascha McElhone (Loveday), Juliet Stevenson (Miss Heliotrope). Gyártó: Australian Film Commission / Eurofilm Stúdió / UK Film Council. Forgalmazó: Hungaricom. Szinkronizált. 103 perc.

Legyen az ember akármilyen idős, a klasszikus Grimm-mesék misztikus és ijesztő világa mindig elvarázsolja, és az Elizabeth Goudge regényéből készített A Holdhercegnő nem több, és nem is kevesebb, mint egy jó érzékkel megfilmesített, régi vágású mesehorror. A történet 13 éves főhőse, Maria árván, és apja adósságai miatt hontalanul marad, ezért kénytelen vidékre költözni zárkózott nagybátyja elhanyagolt kastélyába. Hamarosan kiderül, hogy új otthona átok sújtotta vidék, amelynek pusztulását csak Maria képes megakadályozni újonnan felfedezett varázslatos képességei, és új barátai segítségével.

A film látványvilága figyelemreméltó, a pompás színes díszletek és jelmezek majdnem feledtetik velünk a kissé sikerületlen 3D animációk okozta csalódást; az ügyesen felépített történet kedvéért pedig, megbocsátjuk a mellékszereplők humorosnak szánt epizódjait is, amelyek színvonalukban nem tudtak a fő cselekményszál szintjén maradni – ahogyan a karikatúraszerűen egysíkú karakterstatisztéria sem veheti fel a versenyt az ügyesen megformált főhősök összetettebb jellemével.

Óriási megkönnyebbülés Csupó Gábor első élőszereplős filmjéhez képest (Híd Terabithia földjére), hogy a hasonló tematika ellenére (a tiszta fantázia termékeny hatása a valóságra) ezúttal nem terheli túl a történetét a tanulság kínosan hosszú szájbarágásával, inkább megelégszik egy-két kulcsmondattal: inkább a mesei motívumrendszerre bízva a maradékot. A végső tanulsággal kapcsolatban persze így sem maradhatnak kétségeink, hiszen a büszkeségük miatt elmagányosodó szereplők félelmeiket leküzdve ismét egymásra találnak, egy családdá válnak. De ezek a közhelyek bájos csomagolást kapnak a színes ruhák, unikornisok, és az éretlen fiúk miatt esetlen szerelmi történetek mágikus világában, amely nagy valószínűséggel kielégíti minden jóérzésű hat és tíz év közötti kislány nézői igényeit.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/11 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9970