KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/augusztus
ANIMÁCIÓ
• Kemény György: Centik helyett mérce Az animáció esélyei
• Bársony Éva: Művészet vagy biznisz? Beszélgetések rajzfilmrendezőkkel
• Szilágyi Ákos: Az animált Arany Két nézőpontból: Daliás idők
• Szemadám György: Mozgó táblaképek Két nézőpontból: Daliás idők
• Reisenbüchler Sándor: Tükörképek és átváltozások Emlékezés Kovásznai Györgyre

• Zalán Vince: A rajongó A „filmes” Balázs Béláról
• Barna Imre: Szemközt a rózsaszínnel Omega, Omega...
• Bari István: Vesztesnek születtek Tekintetek és mosolyok
• N. N.: Kenneth Loach filmjei
• Bikácsy Gergely: Truffaut, húsz év múltán Szomszéd szeretők
• Zsugán István: Keleti széljárás Sanremo
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Gambetti Giacomo: Öklök a zsebben Marco Bellocchio
• N. N.: Marco Bellocchio filmjei

• Kovács István: Történelmi, emberi jelkép Csatorna
LÁTTUK MÉG
• Matos Lajos: King Kong
• Báron György: Rossz fiú
• Gáti Péter: Casablanca Cirkusz
• Koltai Ágnes: Kezesség egy évre
• Gáti Péter: Frissen lopott milliók
• Ardai Zoltán: A pagoda csapdája
• N. N.: Megtalálni és ártalmatlanná tenni
• N. N.: A világgá ment királylány
• N. N.: Arany a tó fenekén
TELEVÍZÓ
• Margócsy István: Kirgízia messze van? Ajtmatov regényei a képernyőn
• Faragó Vilmos: Tévéműveltség
• Mihályfi Imre: Deme Gábor (1934–1984)
• Bikácsy Gergely: Búcsú a Savarintól Arany Prága
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Filmművészet a múzeumban

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A pagoda csapdája

Ardai Zoltán

 

A második világháborús Mandzsúriában előrenyomuló szovjet csapatok két hátvéd-egysége nagysokára egy buddhista templomhoz érkezik, amely valójában a japánok környékbeli bunkerrendszerének központja. Mivel azonnal tűzharc kezdődik, nem lehet kétségünk: a történet hősei azzal a csapdával kerültek itt szembe, amellyel informátoraik mindezidáig riogatták őket. Joggal reméljük, hogy a hosszasan beharangozott japán cselfogás tartogat valami hátborzongató érdekességet. De Jurij Ivancsuk „háborús drámája” (inkább: pedagogisztikus hangolású kalandfilmje) a továbbiakban is csak a B-westernek igényességét és ötletgazdagságát közelíti meg. Izgató esztrádmuzsika, olykor egy öblös férfihang markánsan lírai éneke, végül a filmvászon-repesztő erejű szimfonikus zene – ezek maradnak a legmegragadóbb hatáselemek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1984/08 52. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6359