KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
   2020/május
MAGYAR MŰHELY
• P. Szabó Dénes: A viszály magvai Jancsó-filmek a rendszerváltásról
• Kormos Balázs: Négy fal között Párhuzamos montázs: Panelkapcsolat / Ernelláék Farkaséknál
• Kelecsényi László: Barátságos kapcsolatok Beszélgetés Szekfü Andrással
SZLÁVOK ÉS MAGYAROK
• Szíjártó Imre: Magyar hangja Magyar-orosz filmszótár
• Forgács Iván: Találkoztunk déli szlávokkal is Magyar – szerb/horvát/bolgár filmszótár
• Szász Csongor: Tabutörténetek és kórképírók Vajdasági magyar filmszociográfiák
A ZSÁNER MESTEREI
• Varga Zoltán: Fekete kesztyűs kézzel Dario Argento-portré – 1. rész
• Huber Zoltán: Florida, narancsok, kemény arcok Willeford-adaptációk
• Fekete Tamás: Hajtóvadászat nácikra Vadászok
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Szabó G. Ádám: Egy nemzet hanyatlása és felemelkedése Képregény-legendák: Skalp / Felvonulás
ÚJ RAJ
• Benke Attila: Hétköznapi antihősök Taika Waititi
FESZTIVÁL
• Csákvári Géza: Hatalmak és sorstragédiák Berlin
• Pazár Sarolta: Természeti erők Észt filmhét
FILMEMLÉKEZET
• Geréb Anna: Két elszalasztott filmszerep Gaál Franciska
TELEVÍZÓ
• Kránicz Bence: Hozott lelkek Egy másik életben
• Baski Sándor: A szex és a város Fülledt utcák
STREAMLINE MOZI
• Huber Zoltán: Szex, szerelem, gyengédség Szexoktatás
• Árva Márton: Tápláléklánc A platform
KRITIKA
• Pauló-Varga Ákos: A bűnös pásztor Corpus Christi
• László Ferenc: A Kodály-paradoxon A mi Kodályunk
MOZI
• Kovács Bálint: Saint Frances
• Huber Zoltán: Proxima
• Baski Sándor: A vadászat
• Roboz Gábor: A képeslap gyilkosságok
• Kovács Kata: Még mindig hiszek
• Sághy Miklós: A Pásztor
DVD
• Gelencsér Gábor: Szabó István-díszdoboz
• Benke Attila: Fekete pillangó
• Kránicz Bence: Majdnem híres
• Kovács Patrik: Géniusz
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A képeslap gyilkosságok

Roboz Gábor

The Postcard Killings – angol-amerikai, 2020. Rendezte: Danis Tanović. Írta: Liza Marklund, Ellen Furman és Andrew Stern (Liza Marklund és James Patterson regénye alapján). Kép: Salvatore Totino. Zene: Simon Lacey. Szereplők: Jeffrey Dean Morgan (Kanon), Famke Janssen (Valerie). Gyártó: Good Films Collective. Forgalmazó: Big Bang Media Kft. Szinkronizált. 104 perc.

 

Az utóbbi évek tanulsága szerint krimi többnyire csak akkor kerülhet moziba, ha széles körben ismert alapanyag adaptációjáról van szó, még ha ez azt is vonja magával, hogy a kockázatkerülésnek hála a végeredmény (is) teljesen sematikus lesz. A képeslap gyilkosságok idei egészestésének alapjául két felkapott lektűrszerző, az amerikai James Patterson és a svéd Liza Marklund közös regénye szolgál (magyarul Üdvözlet a gyilkostól). A hangzatos alaphelyzet szerint fél Európán átívelő gyilkosságsorozat zajlik, amelynek elkövetője frissen egybekelt házaspárokra vadászik, holttestüket klasszikus műalkotásokat idéző pózban elrendezve az adott helyszínen, és a tettest legelszántabban egy amerikai zsaru üldözi, akinek a lánya is az áldozatok között van.

Hiába azonban a személyes érintettség, a központinak szánt figura tipikus tucatdetektív marad, ráadásul úgy nehéz igazán komolyan venni, hogy még a feladatát sem egyedül végzi (többek között egy újságíró és saját felesége is segíti). A természetesen thrillerszállal is dúsított film pocsék párbeszédeinek és unalmasan szcenírozott jeleneteinek köszönhetően mentes bármiféle érdemi feszültségtől, és a szinopszis ismeretében remélt intellektuális élmény helyett is inkább csak az érzéki marad Jeffrey Dean Morgan bánatos-morcos arcának látványával. A filmet történetesen a bosnyák mozi ismert alakja, Danis Tanović (Senkiföldje) rendezte, de rendezhette volna akárki: a produkció leginkább csak azt az állítást erősíti meg, hogy a jóval színvonalasabb tévés krimisorozatok korában igazán már csak a szerzői krimiknek van létjogosultsága a moziban.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2020/05 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14544