KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
   2023/április
TRAUMA ÉS NOSZTALGIA
• Paár Ádám: Nem, nem, soha? Trianon magyar filmvásznon
• Varga Balázs: A szocialista képernyők hősei A Kádár-korszak tévésorozatai 2.
MAGYAR MŰHELY
• Soós Tamás Dénes: Szembenézni a tudatlanságunkkal Beszélgetés Császi Ádámmal és Oláh Edmonddal
MAI MAGYAR ANIMÁCIÓ
• Pauló-Varga Ákos: Az ember helye Gauder Áron: Kojot négy lelke
• Herczeg Zsófia: Plasztikszerelem Bánóczki Tibor – Szabó Sarolta: Műanyag égbolt
• Mosolygó Miklós: A vágy autóbusza Beszélgetés Erhardt Domonkossal
• Orosz Anna Ida: A mítoszokból a mába Cigánymesék animációsfilm-sorozat
FELNŐTTMESÉK
• Beregi Tamás: Fába szorult élet Pinokkió átváltozásai
• Varró Attila: A jó pornó Alan Moore – Melinda Gebbie: Lost Girls
• Bárány Bence: Szép rémálmokat! Klasszikus mesék kortárs rémfilmben
• Csomán Sándor: Világok (h)arca Don Hall: Fura világ / Peyton Reed: Kvantummánia
SZEGÉNY GAZDAGOK
• Géczi Zoltán: A szemérmetlen luxus Szatírák a felső tízezerről
• Baski Sándor: A piramis csúcsán Gazdasági szemfényvesztők a tévében
ELFELEJTETT ŐSÖK ÁRNYAI
• Gerencsér Péter: Éjszakák és keresztek Jerzy Kawalerowicz (1922-2007)
FESZTIVÁL
• Pazár Sarolta: A finnek hava Finn Filmnapok
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: A messzi Dél kincsei A globális filmörökség nyomában
KRITIKA
• Forgács Nóra Kinga: Itt szeretnek téged Szakonyi Noémi Veronika: Hat hét
• Vajda Judit: #YouToo Yvan Attal: A vád
• Gyöngyösi Lilla: A madárka nyomában Kapronczai Erika: KIM
• Pintér Judit Nóra: Ki viszi át...? Tóth Péter Pál: Révészek
• Gerencsér Péter: A sajtómunkást lelövik, ugye? Matt Sarnecki: Egy újságíró meggyilkolása
• Árva Márton: Szélmalomharc Rodrigo Sorogoyen: Szörnyetegek
• Gelencsér Gábor: Virtus Szikora János: Hadik
MOZI
• Buzsik Krisztina: Talán igent mondok
• Pauló-Varga Ákos: Éjszakai átutazók
• Benke Attila: Creed III
• Fekete Tamás: Kokainmedve
• Baski Sándor: Sikoly VI
• Árva Márton: 13 ördögűzés
• Varró Attila: 65
• Kovács Patrik: 129
STREAMLINE MOZI
• Kiss Dalma: Poppie Nongena
• Varró Attila: A zöld lovag
• Kovács Kata: A nevem: Chihiro
• Huber Zoltán: Bajkeverő
• Kránicz Bence: 50 vagy két bálna találkozik a parton
• Déri Zsolt: Stiv
• Gyöngyösi Lilla: Az utolsó metró
• Orosdy Dániel: Szerencsevadászok

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline mozi

Bajkeverő

Huber Zoltán


Bruiser – amerikai, 2022. Rendezte: Miles Warren. Írta: Ben Medina és Miles Warren. Kép: Justin Derry. Zene: Robert Ouyang Rusli. Szereplők: Jalyn Hall (Darious), Trevante Rhodes (Porter), Shamier Anderson (Malcolm), Shinelle Azoroh (Monica). Gyártó: Ryder Picture Company / Lyrical Media. Forgalmazó: Disney +. Szinkronizált. 97 perc.

 

Senkit ne tévesszen meg a kedélyes felnövéstörténetet ígérő magyar cím, Miles Warren figyelemre méltó, ám nagyrészt radar alatt maradt rendezői bemutatkozása nem holmi könnyed nyári kaland. A tizennégy éves Darious a menő magániskolából érkezik haza vakációra. A város után a lepukkant alabamai vidék nem sok jóval kecsegtet. Az itteni barátai mások, a nevelőapja folyamatosan kioktatja, az anyjával épp az őt foglalkoztató dolgokról képtelen beszélni. A fiú az erdőben bolyongva véletlenül találkozik egy karizmatikus férfival, akivel gyorsan összehaverkodnak. A kigyúrt Porter izgalmasnak tűnik a fiú számára, ám hamarosan kiderül, sötét epizódok pettyezik a múltját.

A felnőtté válás univerzális drámáját az író-rendező a különféle férfi szerepmodellek ellentétében bontja ki. A toxikus maszkulinitás mindkét apafigurában ott kísért, miközben mindketten árnyalt, ellentmondásos jellemek. Malcolm, a fiú nevelőapja próbál mindent megadni a családjának, de ridegen viselkedik és túl sokat követel. Porter a kemény külső mögött érzékeny és figyelmes, ám megbízhatatlan. A két férfi egyaránt rossz szülői mintákat örökölt és hamar kiderül, mindketten impulzívak, hajlamokkal az erőszakra. Az önmagát kereső, bizonytalan kamaszként bukdácsoló Darious tőlük várna valamiféle útmutatást, ám egyikük sem képes a rossz reflexeken felülemelkedve felelősségteljes apaként viselkedni. A forgatókönyv néhol ugyan túl direkten fogalmaz és a film befejezése is nagyot próbál markolni, az alapvetően ismerős történetet az alkotóknak sikerül erőteljesen elmesélni. Miles Warren bizonyára nagy rajongója Barry Jenkins munkásságának, az érzékeny karakterábrázolás, a lírában feloldott realizmus és a markáns vizuális világ egyaránt a Holdfény stílusát idézi. A kapcsolatot Trevante Rhodes személye is erősíti, aki a kifürkészhetetlen Porter szerepében remekel.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2023/04 62-62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15727