KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/március
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Tükröm, tükröm Filmszemle után
• Várkonyi Benedek: Emerenc királynő Beszélgetés Szabó Istvánnal
• Vincze Teréz: Ordítás és országimázs Magyarország 2011
• Pápai Zsolt: Júdás-napi fagy Drága besúgott barátaim
SZÍNÉSZPORTRÉ
• Kolozsi László: Ede elment Garas Dezső (1934–2011)
NŐK A FELVEVŐGÉPPEL
• Vincze Teréz: Nők a felvevőgéppel A mozi neme
• Kovács Kata: Celluloid örökösnők Filmrendező-lányok
• Alföldi Nóra: Beszélő fejek Polisse
• Tüske Zsuzsanna: Nő a volánnál Ida Lupino
TESTKÉPEK
• Kelecsényi László: A test szavai Utazás az érzékek birodalmába – 1. rész
• Pintér Judit Nóra: Test és tükör Cronenberg test-képei
MOZI
• Pálos Máté: Együtt az ég alatt
TESTKÉPEK
• Horváth Eszter: Beszéljünk a szexről? Veszélyes vágy
• Varró Attila: Kanossza Shame – A szégyentelen
ALEXANDER PAYNE
• Baski Sándor: Keserédes élet Alexander Payne filmjei
MESETERÁPIA
• Hirsch Tibor: Sorskönyv-mesék Mesefilmterápia – 2. rész
TELEVÍZÓ
• Varga Balázs: Családban marad Átok
• Schubert Gusztáv: Közös többszörös Társas/Játék
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: Kirúgó mérkőzés Krízispont
• Huber Zoltán: Vissza az alapokhoz A némafilmes
• Gelencsér Gábor: Utazás Katatóniába Isztambul
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Grafománia és tipomágia Jonathan Safran Foer: Rém hangosan és irtó közel
MOZI
• Margitházi Beja: Aurora
• Vajda Judit: Bor, tangó, kapufa
• Forgács Nóra Judit: Szex felsőfokon
• Kovács Kata: Családban marad
• Barkóczi Janka: Szilvás csirke
• Baski Sándor: Az erő krónikája
• Alföldi Nóra: Az ördög benned lakozik
• Parádi Orsolya: Szingli fejvadász
• Roboz Gábor: Védhetetlen
• Sepsi László: Borotvaélen
• Nevelős Zoltán: Tirannoszaurusz
• Kovács Marcell: A bűn hálójában
• Tüske Zsuzsanna: Egy hét Marilynnel
• Varró Attila: Warrior
DVD
• Lichter Péter: A nyugtalanság kora
• Pápai Zsolt: Adėle H. története
• Tosoki Gyula: Vasököl
• Sepsi László: A fegyver éve
• Géczi Zoltán: Nagy Sándor, a hódító
• Varga Zoltán: A rettegés mélye
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Hírnök

Sepsi László

The Messengers – amerikai, 2005. Rendezte: Danny Pang, Oxide Pang Chun. Szereplők: Kristen Stewarttal, Dylan McDermott, Penelope Ann Miller. Forgalmazó: Gamma Home Entertainment. 103 perc.

Túlzás volna azt állítani, hogy a Pang-fivérek alsó-hollywoodi kiruccanásából sikertörténet kerekedett. Az itthon főképp A szem és folytatása révén ismerté vált hongkongi rendezőpáros 2008-as önremake-je, a Veszélyes Bangkok Nicolas Cage amúgy is hullámvölgyekkel teli karrierjének egyik mélypontja lett, amihez képest az egy évvel korábban forgatott Hírnök egészen decens munka. A mérsékelt költségvetésű kísértetsztorival a Pang-ikrek nem merészkedtek messze pályájuk forrásvidékétől, csupán beillesztették a hozott anyagot egy minden ízében amerikai történetbe. Az alig néhány karaktert mozgató Hírnök – főszerepben a meglehetőst korlátozott színészi eszköztárral rendelkező Kristen Stewarttal és az American Horror Story első évadjában a mostanihoz hasonló szerepkörben feltűnt Dylan McDermott-tal – a hetvenes évek fordulójának elátkozott épületek köré felhúzott telehorrorjait idézi (lásd például Spielberg Valami gonosz című korai rendezését), pusztán az öt percre jutó direkt ijesztgetések megnövekedett száma jelzi, hogy azóta eltelt négy évtized. Autentikus és erős atmoszférával bíró vidéken járunk valahol Észak-Dakotában, egy napraforgómező közepén álló lepusztult farmon, ahová az új tulajok egy családmentő vállalkozás keretében költöztek a nagyvárosból. Még mielőtt a megszokott csapásirányok mentén kikerekedhetne a történet, hogy a rosszindulatú varjak, a rothadó jelenések és az üres kassza nyomán megroppant családfő vasvillával rakjon takaros halmot véreiből, a férfikarakterek megduplázásával a Hírnök csavar egyet a betonbiztos sémán, az Amityville receptjéről átváltva a távol-keleti rémfilmek a túlvilág lakóit korántsem egyértelműen negatív színben ábrázoló felfogására. Ez a finom hangsúlyeltolódás és a hangulatos képi világ megtekintésre érdemes, de még így is kevés meglepetéssel szolgáló produkcióvá teszik a Hírnököt.

Extrák: előzetes és werkfilm.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/09 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11235