KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/február
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Forgách András: A rend éjszakája Beszélgetés a Werckmeister harmóniákról
• Kovács András Bálint: A rend éjszakája Beszélgetés a Werckmeister harmóniákról
• Szilágyi Ákos: A rend éjszakája Beszélgetés a Werckmeister harmóniákról
• Balassa Péter: Zöngétlen tombolás Werckmeister harmóniák
• Hirsch Tibor: Prufrock úr szerelmes éneke Utolsó vacsora az Arabs Szürkéhez
• Bori Erzsébet: A gólya hozta Beszélgetés Gyarmathy Líviával
CYBERVILÁG
• Herpai Gergely: Interaktív hullámok A digitális kultúra két arca
• Zachar Balázs: Fordulat-szám Beszélgetés a digitális forradalomról
• Kriston László: A sz@b@dság pill@n@t@ Paradigmaváltás Hollywoodban – 1. rész
• N. N.: Internet-oldalak

• Szilágyi Ákos: Happykalipszis Brazil és más végtörténetek
SOROZATGYILKOSOK
• Hungler Tímea: Szép a rút Sorozatgyilkos-filmek
• Varró Attila: Amerikai pszeudo Amerikai psycho
KRITIKA
• Galambos Attila: Dalolva a vérpadra Táncos a sötétben
• Varga Balázs: Lelki szemek Vakvagányok
• Békés Pál: Arany országút csillogó gyémántporán Meseautó
KÖNYV
• Kelecsényi László: Úrilány identitást keres Perczel Zita: A Meseautó magányos utasa
LÁTTUK MÉG
• Csont András: Sade márki játékai
• Takács Ferenc: Titus
• Köves Gábor: A sebezhetetlen
• Pápai Zsolt: A vörös bolygó
• Mátyás Péter: Számkivetett
• Vidovszky György: Ősz New Yorkban
• Strausz László: A harc mestere
• Kézai Krisztina: Hullahegyek, fenegyerek
• Hungler Tímea: Hangyák a gatyában
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Bridget Jones tévéje

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Koponyák

Kovács Marcell

 

Az iskola ódon épülete remek kulisszája lehet szívszorító szerelmi történetnek éppúgy, mint a felnőtté válás buktatóiról szóló drámának, de a sötét folyosókon játszódhat izgalmas thriller is. A Koponyák a rossztanuló módszerével minden ismerős témába belekap, majdcsak lesz valami – persze nem lesz.

Az elit egyetemen működő titkos társaság a gyilkosságtól sem riad vissza, hogy a nyilvánosságot elkerülje. A komoly tinifilmes gyakorlattal, ám annál kevesebb karizmával rendelkező Joshua Jackson alakítja a főhős Luke-ot, aki barátja rejtélyes halálát követően veszedelmes nyomozásba kezd az eset felderítésére. A nagypolitika mumusa, egy osztálykülönbségekkel dacoló szerelem, lázadás az atyai zsarnokság uralma alól és a politikai korrektség nagykönyvéből vett sok-sok idézet színesítik a történetet.

A tizenévesekről szóló filmek lassacskán levonuló aktuális hullámának ez a kevésbé meghatározó darabja kockázatos módon sem sorozatgyilkosságokat, sem huncut flörtöket nem kínál nézőinek, de a jóságos szenátor szerepében William Petersen (Élni és meghalni Los Angelesben, Embervadász) szerepeltetése is inkább csak az idősebbeknél jelenthet jó pontot. A cselekmény kiszámítható, a mondanivaló öreges, az akciók fantáziátlanok, izgalomnak nyoma sincs. Ha legalább azt az ételliftet kihasználták volna úgy, ahogy az egy valamirevaló amerikai kolesz-thrillertől elvárható volna…


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2000/09 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3063