KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/február
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Forgách András: A rend éjszakája Beszélgetés a Werckmeister harmóniákról
• Kovács András Bálint: A rend éjszakája Beszélgetés a Werckmeister harmóniákról
• Szilágyi Ákos: A rend éjszakája Beszélgetés a Werckmeister harmóniákról
• Balassa Péter: Zöngétlen tombolás Werckmeister harmóniák
• Hirsch Tibor: Prufrock úr szerelmes éneke Utolsó vacsora az Arabs Szürkéhez
• Bori Erzsébet: A gólya hozta Beszélgetés Gyarmathy Líviával
CYBERVILÁG
• Herpai Gergely: Interaktív hullámok A digitális kultúra két arca
• Zachar Balázs: Fordulat-szám Beszélgetés a digitális forradalomról
• Kriston László: A sz@b@dság pill@n@t@ Paradigmaváltás Hollywoodban – 1. rész
• N. N.: Internet-oldalak

• Szilágyi Ákos: Happykalipszis Brazil és más végtörténetek
SOROZATGYILKOSOK
• Hungler Tímea: Szép a rút Sorozatgyilkos-filmek
• Varró Attila: Amerikai pszeudo Amerikai psycho
KRITIKA
• Galambos Attila: Dalolva a vérpadra Táncos a sötétben
• Varga Balázs: Lelki szemek Vakvagányok
• Békés Pál: Arany országút csillogó gyémántporán Meseautó
KÖNYV
• Kelecsényi László: Úrilány identitást keres Perczel Zita: A Meseautó magányos utasa
LÁTTUK MÉG
• Csont András: Sade márki játékai
• Takács Ferenc: Titus
• Köves Gábor: A sebezhetetlen
• Pápai Zsolt: A vörös bolygó
• Mátyás Péter: Számkivetett
• Vidovszky György: Ősz New Yorkban
• Strausz László: A harc mestere
• Kézai Krisztina: Hullahegyek, fenegyerek
• Hungler Tímea: Hangyák a gatyában
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Bridget Jones tévéje

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Ismeretlen férfi

Kovács Marcell

Unknown – japán-kanadai-amerikai-brit-német-francia, 2011. Rendezte: Jaume Collet-Serra. Írta: Oliver Butcher, Stephen Cornwell. Kép: Flavio Martínez Labiano. Zene: John Ottman. Szereplők: Liam Neeson (Dr. Martin Harris), Diane Kruger (Gina), January Jones (Elizabeth Harris), Frank Langella (Rodney Cole). Gyártó: Dark Castle / Studio Babelsberg / Studio Canal. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 113 perc.

A mai, modern thrillerben kötelezõ szuszpenz-jelenet, amikor a kincset érõ digitális tartalom megszerzésén ügyködõ fõhõs feszülten figyeli, ahogy a monitoron a letöltés elõrehaladtát jelzõ csík komótosan kúszik a száz százalék felé, miközben a folyosóról egyre hangosabban hallatszik a közeledõ fegyveresek dobogása. Az Ismeretlen férfiban nincs ilyen jelenet. A Berlinben bonyolódó paranoiás-konspirációs történetben fülkébõl telefonálnak, sehol egy laptop, és nem használnak mobil internetet. Olyan régi vágású mindenki, hogy az ember biztosra veszi, a film egy klasszikus vonalvezetésû, korabeli hidegháborús kémtörténet leheletnyit aktualizált feldolgozása.

De nem így van, az alapanyagul szolgáló regény még tízéves sincs, inkább arról lehet szó, hogy az alkotók a 24 és a Bourne-trilógia kaptafájára készülõ hitech-thrillerek dömpingjében egy korábbi thriller-hagyomány felelevenítésével kínálnak alternatívát. Az Ismeretlen férfi összeesküvõi sárgult könyvlapok szövegébe rejtik kódolt üzeneteiket, és kedvesen avíttas viselkedésük egyedi bájt kölcsönöz az egyébként cseppet sem eredeti mozinak. A Bourne-remake amnéziás sztoriját látjuk viszont a hatvanéves korára akcióhõssé lett Liam Neeson kissé harrisonfordos fazonjára szabva, az Õrületet és A szökevényt idézõ pillanatokkal. Aki az Elrabolva macsós erõszakosságára számít, csalódni fog. A rendezõ Jaume Collet-Serra elõzõ filmjében, Az árvában az örökbefogadott bestia nem kevésbé sablonos sztorijából egyszerû, de hatásos eszközökkel nyomasztó családi drámát kerekített. Figyelme most is fõhõse személyes krízisére fókuszál, az akciófilmes elvárásoknak egy erõltetett, a régimódi cselekménybõl bántóan kitüremkedõ autós üldözéssel igyekszik eleget tenni, de csupán mérsékelt sikerrel.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/04 . old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10606