|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziMinyonokVajda Judit
Minions – amerikai, 2015. Rendezte: Pierre Coffin és Kyle Balda. Írta: Brian Lynch. Zene: Heitor Pereira. Gyártó: Illumination Entertainment. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 91 perc.
Hollywoodban előbb-utóbb minden
szuperhősnek jár egy eredettörténet – ergo minden szupergonosznak is. Annak
idején a Gru vívmánya az volt, hogy
az élőszereplős alkotások után animációs filmben is Hőssé avatta a főgonoszt.
Csakhogy a cuki figurákkal kínált gyerekmenüt a kicsik vetetik meg a szülőkkel
– nekik pedig nem Gru, hanem sárga segédei, a jópofának szánt minyonok a
kedvenceik (ahogy a Jégkorszakból is
minden gyerek a motkányért van oda). A minyonokkal viszont az a bibi, hogy
nincs egyéniségük: leszámítva, hogy kicsik, kerekek, sárgák és furcsán
halandzsáznak, leginkább semmilyenek. A Jégkorszak
motkányához hasonlóan őket is egyetlen cél hajtja: a hőn áhított, elérhetetlen
makk helyett egy hőn áhított, szupergonosz gazdára vágyakoznak – és a Minyonok prológusának tanulsága szerint
ez is majdnem olyan lehetetlen küldetés.
A forgatókönyv kiinduló pontja tehát, hogy
a kezdeti kudarcok után a kis szolgalelkűek mindenképpen meg akarják találni a
Föld legelvetemültebb emberét, hogy neki dolgozzanak. S ha már a
forgatókönyvírói akarat elindította őket egy úton, a korábbi filmektől eltérően
nem elég, ha pusztán gyermeteg tréfák főszereplőivé teszik meg őket (ami nem
biztos, hogy egybeesik a célközönség igényeivel). A többször műfajt váltó,
kacskaringós cselekményben az alkotók ezúttal sem tudtak elszakadni a
Bond-vonaltól – ez viszont nem változtat azon a szomorú tényen, hogy a főhősül
választott apróságok továbbra is semmilyenek; jellemet nem írtak nekik, ilyen
alapon akár egy rakás pattogó pingponglabdát is nézhetnénk. A Gru 2-vel együtt – melyben a gonosz hős
végérvényesen megjavult – így a Minyonok
csak arra bizonyíték, hogyan lehet kiherélni egy zseniálisan indított
franchise-t. Egyetlen frappáns ötlet ugyan található a filmben, ám az a végén
van elhelyezve, így a teljes játékidőt végig kell várni hozzá.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 68 átlag: 5.5 |
|
|
|
|