|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziGyémánthajszaRoboz Gábor
Siberia
– amerikai, 2018. Rendezte: Matthew Ross. Írta: Scott B. Smith. Kép: Eric
Koretz. Zene: Danny Bensi és Saunder Jurriaans. Szereplők: Keanu Reeves (Lucas
Hill), Ana Ularu (Katja), Pasha D. Lychnikoff (Borisz), Boris Gulyarin (Pjotr).
Gyártó: Company Films. Forgalmazó: ADS Service Kft. Szinkronizált. 104 perc.
Hollywoodi
sztárszínészt kelet-európai helyszíneken látni különleges mozinézői örömforrás,
Keanu Reevest legújabb produkciójában ráadásul még oroszul beszélni is halljuk,
akit azonban ezek az összetevők nem csigáznak fel, annak ezúttal be kell érnie
a filmkatasztrófa-turisták kárörömével. A Gyémánthajsza
hivatalos egymondatos szinopszisa mintha akaratlanul is leleplezné, hogy a
száz hosszú percen át tartó produkció mögött gyakorlatilag semmilyen épkézláb
koncepció nem volt: miután egy amerikai gyémántkereskedő orosz társa eltűnik, a
férfi Szibériába utazik, hogy megkeresse, de inkább szerelmi viszonyba kezd egy
nővel.
Amikor
saját regényeinek filmmé adaptálásáról volt szó, Scott B. Smith húsz éve
kimagasló munkát végzett (Szimpla ügy),
tíz éve erős közepest (A romok), a
forrásmű nélküli idei egészestés írásakor azonban mintha mindent elfelejtett
volna a szakmáról. Pályakezdők forgatókönyveire jellemző információadagolási
problémák keverednek hol papírízű, hol bárgyú párbeszédekkel, miközben tényleg
nem túlzás annyival összefoglalni a cselekményt, hogy különböző bűnözők
vadásznak benne valamilyen gyémántra, és ezzel párhuzamosan kialakul egy
jóindulattal is elnagyolt románc. A filmkritikusból lett rendező Matthew Ross
magabiztos noirdebütje (Frank and Lola)
után ezúttal nem vállalt szerepet a forgatókönyvírásban, és Scott alapanyagából
talán még sokfilmes rutinnal sem tudott volna várat építeni. Romantikus
thrillerében még a műfajhibridek szenvedélyes rajongóinak is nehéz bármi
valóban értékelhetőt találni, így nézőként vagy a fent említett örömök
maradnak, vagy a filmnézés halálát jelentő találgatás arról, hogy vajon mi
történhetett a forgatáson.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|