KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1987/szeptember
• N. N.: Körkérdés Film és képzőművészet
• N. N.: Film és képzőművészet
• György Péter: A klasszikus avantgardtól a videóig
• Gerő György: Film
• Kovács András Bálint: Alkalmi dialógus a kép-telen filmről
• Lajta Gábor: Alkalmi dialógus a kép-telen filmről
• Peternák Miklós: A vetített pék
• Szemadám György: Hüpnosz avagy a mértéktelenség csábítása
• Lajta Gábor: Francis Bacon és a tértől sebzett test
• Beke László: Film Möbius-szalagra Erdély Miklós munkásságáról
• Antal István: A film és képzőművészt kapcsolatáról Beszélgetés Erdély Miklóssal
• Révész László: Műfény paletta
• Forgács Éva: Kamera és képkeret Beszélgetés operatőrökkel
• N. N.: A film és képzőművészet kapcsolatáról a Filmvilágban

             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A Hótündér

Schubert Gusztáv

E film alkotói egyenrangú partnernek tekintik hat-nyolc éves nézőiket, nem gügyögnek nekik, vélt igazságaikat sem próbálják beléjük diktálni, ahhoz azonban nem elég felszabadultak, hogy együtt tudjanak játszani velük. Halaszthatatlan mondandó és kellő művészi találékonyság híján képtelenek a szerelem tüzétől megigézett hótündér meséjét – stílusosan szólva – élménnyé varázsolni. A végletekig egyszerűsített cselekménynek nincs önmagában megálló jelentése (mindössze annyit mond: „a szerelem minden akadályt legyőz”). A színészi játék viszont erőtlenebb annál, semhogy értelmezze, tartalommal telítse a történetet. A film kudarca azt bizonyítja, hogy régi szemlélet „javított kiadása” a gyermekeknek szánt művek esetében is a konzerválás és nem a megújulás eszköze.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1982/03 51. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7165