KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/június
• Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
• Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
• Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
• Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
• Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
• Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...

• Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
• Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
• Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
• Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille

• Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
• N. N.: Woody Allen filmjei
• Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
• Robinson David: Mozi-isten Indiában
• Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
• Veress József: Ászja
• Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
• Nagy András: Hajadon feleség
• Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
• Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
• Hegedűs Tibor: A csendestárs
• Schéry András: Világvége közös ágyunkban
• Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
• Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
• Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
• Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
• Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
• Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
• Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
• Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
• Molnár Gál Péter: Szakadék
• Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
• Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
• Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
• Máriássy Judit: Filmszínészek?
• Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
• N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Wilder

Billy Wilder

N. N.

1906. június 28-án született Bécsben. Középiskolai és egyetemi tanulmányai után mint sportújságíró kezdi pályafutását 1927: egy berlini újság munkatársa. 1929-től forgatókönyvíró, a filmtörténeti jelentőségű Emberek vasárnap című német film egyik alkotója. 1933-ban Franciaországba távozik, első filmjét itt rendezi. Egy év múlva az Egyesült Államokba utazik: forgatókönyveket ír, munkatársa Joe May, Ernst Lubitsch, Howard Hawks filmrendezőknek; 1942-től önállóan rendez.

 

1933 Mauvaise graine (Rosszcsont)

1942 The Major and the minor (Az őrnagy meg a csitri)

1943 Öt lépés Kairó felé (Five graves to Cairo)

1944 Gyilkos vagyok (Double indemnity)

1945 Férfiszenvedély (The lost week-end)

1948 The Emperor waltz (A császárkeringő)

Külügyi szívügyek (A foreign affair)

1950 Alkony sugárút (Sunset Boulevard)

1951 The big carneval (Korábbi címe: Ace in the hole) (A nagy karnevál)

1953 Stalag 17

1954 Sabrina

1955 Hét év vágyódás (Seven year itch)

1957 The spirit of St Louis (Szent Lajos – és egyben St. Louis város – szelleme)

Love in afternoon (Délutáni szerelem – Ariane)

A vád tanúja (Witness for the prosecution)

1959 Van, aki forrón szereti (Some like it hot)

1960 Legénylakás (The apartement)

1961 Egy, kettő, három (One, two, three – Molnár Ferenc színművéből)

1963 Irma, te édes (Irma, la Douce)

1964 Kiss me, stupid (Csókolj meg, buta)

1968 Sógorom, a zugügyvéd (The Fortune Coockie)

1970 Sherlock Holmes magánélete (The Private life of Sherlock Holmes)

1972 Avanti! (Előre!)

1974 Szenzáció!!! (The Front page)

1978 Fedora

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1981/04 34. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7488