|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
MoziGyilkos ösztönBenke Attila
Solace – amerikai, 2015.
Rendezte: Afonso Payart. Szereplők: Anthony Hopkins, Jeffrey Dean Morgan, Abbie
Cornish. Forgalmazó: ADS Service. 97 perc.
A bárányok hallgatnak és a
Twin Peaks óta a kortárs filmek (Hetedik, a Fűrész első része) és tévésorozatok (True Detective, The Killing)
különösen kedvelt műfaja az a fajta pszichothriller, melyben a pszichopata
sorozatgyilkos kérdőre vonja a nyomozó-protagonistát: felzaklató, kellemetlen
kérdéseket intéz a mentálisan instabil főszereplőhöz annak moralitásával és
identitásával kapcsolatban. A Hetedikben
a hét főbűnt szem előtt tartva gyilkoló, hűvös, őrült Luciferként kísérti meg a
pökhendi rendőrt, míg a Dennis Villeneuve-féle Fogságban elmossa az erkölcsi határvonalat a gyerekgyilkos és a
nyomába eredő, kétségbeesett, ártatlanokat kínzó családapa között. Afonso
Payart Gyilkos ösztönében is ugyanez
történik, a film gyakorlatilag semmivel nem frissíti fel a pszichothrillerek
alműfaját.
A True Detective és A
mentalista modorában készült Gyilkos
ösztön ugyanis A bárányok hallgatnak
vagy a Hetedik metódusát követi.
Afonso Payart művét így inkább a szereposztás, mintsem a meghökkentő
fordulatokkal amúgy fukarkodó cselekmény emeli ki a pszichothrillerek
tömegéből. Ugyanis ezúttal a doktor Hannibal Lecter karakterével összenőtt,
idős kora ellenére is remek formában levő Anthony Hopkins a jó oldalon áll, s
olyan különleges képességű látnokot játszik, mint amilyen a 2013-as
Hannibal-sorozatban Will Graham volt. S érdekes módon a halálos betegeket
elmondása szerint kegyelemből gyilkoló fő ellenfelét az általában jófiúkat
megformáló Colin Farrell próbálja meg vászonra vinni több-kevesebb sikerrel.
Emellett pedig szerencsére ütős filmzene, és a látomások izgalmas mentális
képei dobják fel az eutanáziáról didaktikusan elmélkedő Gyilkos ösztönt.
Extrák: Semmi.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 3 átlag: 5.33 |
|
|
|
|