KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/augusztus
KRÓNIKA
• Csala Károly: Christian-Jaque halálára
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Általános vérmérgezés Cannes
TÖMEGFILM
• Király Jenő: Hüllőesztétika King Kong-tanulmányok

• Békés Pál: Kampányok és ügynökök Amerikai dokumentarizmus
• Antal István: Tilos az Áhítat Jack Smith (szelleme) Budapesten
• Bérczes László: Egy másik fickó Budapesti beszélgetés John Lurie-val
• Dániel Ferenc: Legyezőjátékok monszun idején Ozu-életműsorozat
• Schubert Gusztáv: Aranykulcsocska Megszülettem, de…
• Fáber András: Az árnyék tükörképe Beszélgetés Alain Robbe-Grillet-vel
KRITIKA
• Földényi F. László: Érzelmek zűrzavara Foglalkozása: neonáci
• Bakács Tibor Settenkedő: Your Ghost Kristin Hersch
• Ardai Zoltán: Az eklektika diadala Kika
• Takács Ferenc: Kisrealista karnevál Méregzsák
LÁTTUK MÉG
• Reményi József Tamás: Kalifornia
• Hirsch Tibor: Rosszlányok
• Turcsányi Sándor: Backbeat
• Harmat György: Vipera
• Székely Gabriella: Ace Ventura – Állati zsaru
• Bíró Péter: Menekülés Absolomból
• Harmat György: Féktelenül

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Féktelenül

Harmat György

Szerencsénk van, ha olykor a mozgóképcsinálók módot adnak a gyermeki elámulásra és ráismerésre: lám, lám a film elsősorban mégiscsak látvány és „hallvány”! A Féktelenül magányos terroristája a „bombakézművesség” virtuóza: az ő szerkezete holtbiztosan robban. Maga a produkció sem téveszt hatást: sikerrel bombázza érzékeinket. Bomba- és filmkészítő: mindkettő ugyanazzal az elképesztő, ördögi fantáziájú ötlettel bír. A buszra szerelt pokolgép akkor lép működésbe, ha a jármű sebessége 50 mérföld/óra alá esik. Jack, az ifjú rendőrkommandós személyes küldetésének tekinti az utasok megmentését, hiszen valóságos párbajt vív a terroristával, aki szédületes tempót diktál. Akárcsak a film (eredeti címe: Sebesség) rendezője. Attraktív beállítások tömege, monoton vágások, kápráztató speciális effektusok, a nézőt az események középpontjába helyező sztereohang (Lucas cége készítette, nem véletlenül Skywalker Sound a neve), humor, székhez szögező feszültség, rendkívüli ügyességgel meglepetést provokáló fordulatok: a három főszerepet ezek után akárki eljátszhatná. Az efféle produkciókban általában akárkik játszanak. E film külön luxusa a minőségi emberábrázolók jelenléte, olyanoké, mint Reeves (Otthonom, Idaho), Daniels (Valami vadság) és Hopper (Szelíd motorosok). Summa summarum: időtlen idők óta nem láttam ennyire izgalmas, látványos, jól felépített kalandfilmet. Eme összegzés szubjektivitását enyhíti meggyőződésem: bizton egyetértenek majd velem az akciómozik nálam szorgalmasabb látogatói is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1994/08 56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=714