KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/április
POSTA
• Lalík Sándor: Talpra Győző! Olvasói levél
• Molnár Klára: Talpra Győző! Olvasói levél
• A szerkesztőség : Hibaigazítás
FESZTIVÁL
• Hermann István: Nemzeti erkölcstörténet Válaszok és kérdőjelek
FILMSZEMLE
• N. N.: A XV. Magyar Játékfilmszemle díjai
• Hankiss Elemér: Sötét tükör? Jegyzetek a mai magyar filmek társadalomképéről

• Bikácsy Gergely: Póker és guillotine Hatásvadászok
• Szilágyi Ákos: A parasztpolgár Ne sápadj!
• Létay Vera: Szókereskedők Elveszett illúziók
• Gambetti Giacomo: És a hajó megy Fellini beszél új filmjéről
• Báron György: Repülés Kis kiruccanások
• Barna Imre: Hölgyek, opera, ópium, erő Ária egy atlétáért
• Bacsó Péter: Csupa nagybetűvel Szász Péter halálára
• N. N.: Szász Péter (1927–1983) filmjei
LÁTTUK MÉG
• Gáti Péter: Bombanő
• Jakubovits Anna: Minden fordítva
• Kulcsár Mária: Husszein vére
• Jakubovits Anna: Morfium
• Simándi Júlia: Elefánt-sztori
• Greskovits Béla: Fokhagyma és ananász
• Jakubovits Anna: Talpig olajban
• Gáti Péter: Gary Cooper, ki vagy a mennyekben
• Greskovits Béla: A hét merész kaszkadőr
• Ardai Zoltán: A vadászat
TELEVÍZÓ
• Hajdú János: A planetáris kommunikáció
• Reményi József Tamás: A Himnusz tetszési indexe A februári tévéműsorokról
• Szilágyi János: Mindennapi szignálunk Beszélgetés Ipper Pállal, Matúz Józsefnéval és Elek Jánossal a TV-Híradóról
VITA
• Bernáth László: Televízió, magánvallás nélkül
• Csepeli György: Egy csodalény evilágisága
KÖNYV
• Lajta Gábor: Esztétizálás nélkül Beszélgetések a dokumentumfilmről
KRÓNIKA
• Pánczél György: Bodrossy Félix (1920–1983)

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Talpig olajban

Jakubovits Anna

 

Mese, szatíra, krimi- és burleszk-utánzat keveredik Christian Gion francia rendező filmjében. Főszereplője az olaj, s úgy indul, mint egy természetvédelmi pamflet: a tengerben annyi az olaj, hogy a vizet meg lehet gyújtani. Az olaj azonban nemcsak a környezetet szennyezi, hanem az emberi jellemet is. Színre lépnek hát kancsal-ügyetlen nyomozók, az ügyefogyott konszernfőnök, a rátermett, fiatal olajvállalkozó, akik természetesen mind az olajat akarják, s a lehető legtöbb olajat. Aztán, hogy a mese még mesésebb legyen, szerepel még a filmben egy gyermeklelkű olajsejk fia és egy szépséges leányzó, aki hogy, hogy nem, véletlenül a sejk törvényes örököse. A hatást, szórakozásunkat és csodálatunkat, no meg az olaj iránti tiszteletünket van hivatva szolgálni mindezeken kívül egy magánrepülőgép is, amelyen teniszpálya, uszoda és egyéb gyönyörűségek teszik teljessé a sejkek életét.

Az olaj utáni hajsza vége nem is lehet kétséges: a jó elnyeri jutalmát, és belőle lesz a leggazdagabb francia olajvállalkozó, a rossz pedig megkapja méltó büntetését, s többé nem szennyezheti a tengert. Itt a vége, fuss el véle.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1983/04 46. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6764