KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/október
SZOVJET FILMEK FESZTIVÁLJA
• Koltai Ágnes: A történelem fogságában Moszkva
• Gáti Péter: Mi, hatvanévesek Utószó
• Báron György: Csodatévők Vándorlások meséje
• Gazdag Gyula: Különleges kiadó Kék hegyek, avagy egy hihetetlen történet

• Nemes Nagy Ágnes: Rózsaszín feketével Fanny és Alexander
• Bikácsy Gergely: Madrid Nagykávéház Méhkas
ESZMECSERE
• Kovács András Bálint: A történetek állása

• Ardai Zoltán: Bohóc a gödörben Csak egy mozi
INDIA
• Zsugán István: Az ezer film országa Pesaro
• Vida János: Egy bengáli filmkrónikás Mrinal Sen és A közlegény
LÁTTUK MÉG
• Széky János: Az élet muzsikája
• Faragó Zsuzsa: Süsü, a sárkány
• Bérczes László: Álmodik az állatkert
• Tóth Péter Pál: Egy asszony, négy férfi
• Kabai József: Ring
• Magyar Judit: Átverés
• Hegyi Gyula: Fantom az éjszakában
• Schreiber László: Sophie választása
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: Elszakadás? Kérdések egy Filmvilág-cikk ürügyén
• Szemadám György: Fantázia, dokumentum Ah, Amerika!
KRÓNIKA
• N. N.: Egri nyári egyetem
• N. N.: Nemzetközi Sportfilm Fesztivál

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Átverés

Magyar Judit

Bizony az. A javából. Legalábbis: minden másképpen történik, mint ahogy egy amerikai krimiben megszoktuk, meg ahogyan egy híres pop-énekesnőtől (Pia Zadora) és egy nevezetes „felügyelőtől” (Telly Savalas) várhatnánk. A nyugtalanító nyüzsgés, lenyűgöző szerelem, halálűző vitustánc helyébe – unalom tolakszik. Olykor rosszízű, mondvacsinált pánik.

Két helyszínen játszódik: egy női börtönben és egy szállodában. A szereplők futkosnak ide-oda, szerencsejátékot játszanak, és tele szájjal beszélnek, vigyorognak bele a kamerába. A film közepe tájékán gyanakodni kezdünk, hogy talán ez mégsem krimi, hanem valami szatíra, ám kiderül, mégsem szatíra ez, hanem jellegtelen, szagtalan, hamisított változata a bűnügyi históriáknak. Talán nem volt pénze a rendező Matt Cimbernek, talán egy kis reklámot akartak csapni az énekesnőnek – nem tudni. Tény: ha valami nem szól semmiről, azt semmilyen nevekkel nem lehet eladni.

Ráadásul: a filmen átvonul valami hamis pátosszal kevert gusztustalanság, valami olvatag kilátástalanság. Ahogyan ez az aprócska nő, Pia Zadora affektálva vonul és a szupersztárt játssza... Ahogyan rendezett arcú és ruhájú testőre a becsületesség és a bátorság álarcát magára öltve, a szerelmet vadássza... Ahogyan a kövér, kopaszodó Telly Savalas magának és másoknak megmagyarázza, miért becstelen ő (a rendőri fizetésből nem lehet megélni)...

Egy kis börtöneiét csöppnyi szadizmussal, egy kis kádjelenet némi pikantériával, egy kis tanulság tudatlansággal. Ám a nézők többsége az izgalmat fogja az Átverésben keresni.

Keresheti.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1985/10 53. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6006