KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/augusztus
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• (X) : Tarkovszkij: Napló; Wajda: A film és más hívságok

• Hirsch Tibor: Jószágtól Mozgó állatképek
• Győrffy Iván: Istenek sorozatgyilkosai Állatáldozatok
• Varró Attila: Néma királyok Majmok filmbolygója
• Hungler Tímea: Animal Planet Állatemberek, emberállatok
• N. N.: Állat a filmekben
• Forgách András: A férj és a filmrendező, az énekesnő és a halott Caven, Fassbinder
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Köszöni, jól van Cannes
• N. N.: Cannes-i díjak
• Gelencsér Gábor: Filmhaiku Mészáros Péter: Eső után
• Varga Balázs: A szamuráj pillantása Beszélgetés Mészáros Péterrel
VÁROSVÍZIÓK
• Ardai Zoltán: Nemo a körúton Pesti presszók
• Ágfalvi Attila: Városeklektika Beszélgetés Ferkai Andrással
• Molnár Gál Péter: Pesti Illatszertár Hollywoodban Ernst Lubitsch: Saroküzlet
LENGYEL FILM
• Spiró György: Színészek dicsérete Új lengyel filmek
• Éles Márta: A magány filmje Beszélgetés Robert Glińskivel
• Szalai Attila: Zsákban futás Lengyel köztelevízió
ANIMÁCIÓ
• Muhi Klára: Pillangó, vonatsötét KAFF 2002
• Kemény György: Gondola-tok Az aranykor vége?
• Herpai Gergely: Plasztikázott szépségek, szimpatikus szörnyetegek Computer animáció
KRITIKA
• Zoltán Gábor: A 26. év François Ozon: Homok alatt
• Stőhr Lóránt: KultúrHősKultusz Szirtes János–fe Lugossy László: Tiszta lap
• Ágfalvi Attila: A dilettáns végzet Zsigmond Dezső: A ház emlékei
• Turcsányi Sándor: Pufajkások Zsigmond Dezső: Bizarr románc
DVD
• Pápai Zsolt: Anzix a másvilágra Billy Wilder: A 17-es fogolytábor
LÁTTUK MÉG
• Jakab Kriszta: Pedálkirály
• Bikácsy Gergely: 101 Reykjavik
• Vaskó Péter: Megváltó szex
• Harmat György: A hűtlen
• Varró Attila: Kísérleti gyilkosság
• Kis Anna: K-Pax
• Somogyi Marcell: Narancsvidék
• Köves Gábor: Katonák voltunk
• Herpai Gergely: Wasabi
• Mátyás Péter: A rettegés arénája

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

K-Pax

Kis Anna

 

Prot (Kevin Spacey) egy távoli bolygóról, a K-Paxről érkezett, egyenesen egy manhatteni elmegyógyintézetbe, ott is Mark, a pszichiáter gondoskodó karjaiba. Prot földöntúli tudással rendelkezik naprendszerünkről, a csillagászszakma legnagyobbjait is lenyűgözi vele, amúgy teljesen hús-vér szokásai vannak. Gyanús. Marknak is, akinek legfőbb törekvése, hogy Protot meggyőzze: ő sem különb, mint bármely elmebeteg földi halandó. Előbb-utóbb azonban hinni kezdi K-Paxet, míg végül – és itt jön be Mark magánkezdeményezésére a detektív vonal – borzalmas rejtély kerül felszínre, amely sok mindent bizonyít, mégsem jutunk vele egyről a kettőre. Nem úgy Mark. Ott van ugyanis a klasszikus paradoxon: nem az orvos kezeli a beteget, hanem épp fordítva, a pszichotikus Prot hoz gyógyírt Mark fals felhangokkal tűzdelt családi életére, emberi mivoltára. Ilyen és ehhez hasonló csavarok színesítik Ian Softley családi pszicho-sci-fi drámáját, ám legyen az elképzelés bármely meredek, maga a film sajnos hulla lapos. Mark fokozódó meggyőződését sem izgatottan osztani, sem várakozón kétleni nem tudjuk, mert Jeff Bridges olyan sablonos karaktert alakít, hogy a néző egy idő után még a megoldás iránti igényétől is eláll. Kevin Spacey-nek van ugyan egy sejtelmes napszemüvege, ám amikor hipnózis hatása alatt tör ki belőle – űrlény helyett – az ember: kifejezetten kínos. Az eddigieknél már csak az elmegyógyintézet és lakóinak ábrázolása kellemetlenebb: mintha az előtanulmányokat tévedésből egy óvodában végezték volna. Talán egyetlen momentum ment meg néhány percet a teljes csődtől: olykor Prot furcsán idegen szemszögéből látjuk a világot, ami technikailag és hangulatilag érdekes képeket eredményez.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/08 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2658