KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/november
GODARD
• Báron György: Kifulladásig Jean-Luc Godard (1930-2022)
• Ádám Péter: Testvérellenfelek Godard és Truffaut
MAGYAR MŰHELY
• Varga Zoltán: Palack az özönvízben M Tóth Éva animációs filmjei
• Soós Tamás Dénes: „Hol voltál aznap?” Beszélgetés Köbli Norberttel
• Gyöngyösi Lilla: „Kit hívsz, ha összeomlik a világ?” Beszélgetés Grosan Cristinával
A TÖRTÉNELEM ÖRVÉNYÉBEN
• Pápai Zsolt: Náci nirvánák A nemzetiszocializmus filmmelodrámái – 1. rész
• Árva Márton: Évezredek szemtanúja Alberto Breccia – H. G. Oesterheld: Mort Cinder
• Pauló-Varga Ákos: Túl a vörös vonalon Beszélgetés Tarik Salehhel
• Gyöngyösi Lilla: A metál és a Korán Tarik Saleh: Fiú a mennyből
• Huber Zoltán: Csillaghullás David O. Russell: Amszterdam
ÚJ RAJ
• Kovács Kata: Egy szemlélődő filmes Michelangelo Frammartino
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: Elveszett filmtörténet Eltűnt filmek nyomában
• Barkóczi Janka: „A némafilm önmagát falta fel” Beszélgetés Kurutz Mártonnal
KÖNYV
• Murai András: Öngyógyító napló Ingmar Bergman: Munkanapló I-II.
• Csantavéri Júlia: Magyarországról Itáliába és vissza Pintér Judit: Mesterek és hazák
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Kicsi, de erős Miskolc – CineFest
• Huber Zoltán: Szélesedő spektrumok Toronto
KRITIKA
• Vajda Judit: Szerelmes biciklisták Lukas Dhont: Közel
• Schreiber András: Helycserés támadás François Ozon: Peter von Kant
• Nevelős Zoltán: Éljen a szinkron! Csapó András: Magyar hangja…
• Déri Zsolt: Maestro Giuseppe Tornatore: Ennio Morricone
MOZI
• Pauló-Varga Ákos: Tölgy – Az erdő szíve
• Benke Attila: Stasi – Állambiztonsági Komisztérium
• Sándor Anna: Kis Winnetou
• Rudas Dóra: Ma már holnap van
• Kovács Patrik: A Sellő és a Napkirály
• Fekete Tamás: Az iker
• Bárány Bence: Mosolyogj
• Varró Attila: Halloween véget ér
• Tüske Zsuzsanna: Beugró a Paradicsomba
• Bonyhecz Vera: Mrs. Harris Párizsba megy
STREAMLINE MOZI
• Kránicz Bence: Útra fel
• Varró Attila: Szöszi
• Gyöngyösi Lilla: Catherine, a madárka
• Orosdy Dániel: Christiane F.
• Csomán Sándor: Diorama
• Huber Zoltán: Éjjeli vérfarkas
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Rajzolók szerződése Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Beugró a Paradicsomba

Tüske Zsuzsanna


Ticket to Paradise – amerikai, 2022. Rendezte: Ol Parker. Írta: Daniel Pipski. Kép: Ole Bratt Birkeland. Zene: Lorne Balfe. Szereplők: Julia Roberts (Georgia), George Clooney (David), Kaitlyn Dever (Lily), Maxime Bouttier (Gede), Arielle Carver-O’Neill (Kimberley). Gyártó: Universal Pictures / Working Title Films. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 104 perc.

 

Bizonyos sztárpárosítások, nagy közös visszatérések már önmagukban felérnek egy várva várt filmes esemény ígéretével – ilyen lehetett volna a két hollywoodi csillag, Julia Roberts és George Clooney újabb együttállása a vásznon, a Beugró a paradicsomba esetében azonban pontosan arra a kínos és fárasztó másfél órára váltunk jegyet, amelyet a film trailere is vészharangoz. A film a férfi-nő cívódásra épülő, romantikus screwball komédiát választotta műfajául, ez ad keretet a régóta elvált szülőpáros, Georgia és David örök harcának, akik hosszú évek óta nem képesek letenni a fegyvert és enyhíteni egymás iránt érzett utálatukon. Az egyetlen tényező, amely miatt részleges tűzszünetre adják a fejüket, az a hír, mely szerint lányukat pár hét ismeretség után eljegyezte egy balinéz fiú. A görcsösségtől és vitrioltól túlcsorduló örömszülők - ezúttal teljes egyetértésben – felkerekednek, hogy kimentsék fiatal felnőtt lányukat az idegen földről származó, golden retriever-nyugalmat és coehlo-s bölcsességet árasztó hínártermesztő szépfiú karjaiból, és saját csalódásukból kiindulva megóvják egy kudarcos házasságtól.

A Mamma Mia! Sose hagyjuk abba rendezőjeként ismert Ol Parker elvileg otthonosan mozog a képeslap-környezetbe helyezett, romantikus kalamajkák világában, azon az apróságon viszont könnyedén túlléptek az alkotók, hogy a paradicsomi környezet és két igazán jó napokat látott szupersztár jelenléte – tisztességesen kidolgozott forgatókönyv és karakterek nélkül – még egy látványos parasztvakításhoz sem elegendő. Maga a screwball is különösen érzékeny műfaj – a Beugró a paradicsomba egybites humorral átitatott replikái a zsáner negatív iskolapéldáivá válnak, a két rég nem látott sztár visszatérése pedig – a sok kínosra sikerült helyzetkomikum és az unalomba fulladó szülői ármánykodások nyomán – filmes örömünnepből giccses és kifejezetten kellemetlen utazássá fajul, amelybe a mozinéző maximum katasztrófaturistaként tud bekapcsolódni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/11 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15573