KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
   2021/november
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Elveszett illúzió Premodern értelmiségi melodrámák 2.
• Mohi Sándor: „Minden érdekelte” Ágh István Huszárik Zoltánról
• Kránicz Bence: A láthatatlan idő formája Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
• Schubert Gusztáv: Kell egy csapat Magyar producerek 1.
JEAN-PAUL BELMONDO
• Ádám Péter: Ászok ásza Jean-Paul Belmondo (1933-2021)
FILM ÉS IRODALOM
• Árva Márton: Nincs tiszta lap J. M. Coetzee-adaptációk
• Földényi F. László: Szerelmi történet 1931-ből Erich Kästner / Dominik Graf: Fabian – A vég kezdete
• Kovács Kata: Szerepcsere Jelenetek egy házasságból
• Greff András: A mozigalaxis őrzői Quentin Tarantino: Volt egyszer egy Hollywood
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Földváry Kinga: Varieté a nyúlüregben Bryan Talbot: Alice in Sunderland
A JÖVŐ BIRODALMÁBAN
• Varró Attila: Hamis próféciák Dennis Villeneuve: Dűne
• Andorka György: A szférák zenéje Jóhann Jóhannsson: Az utolsó és az első emberek
FILM NOIR
• Kovács Patrik: Búcsú a tegnaptól A film noir a hatvanas években – 3. rész
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Vihar közbeni csend Karlovy Vary
FILM + ZENE
• Déri Zsolt: A zenekar és a felfedező Creation Records – A történet
KRITIKA
• Baski Sándor: Gendermetafora az élő szövetben Titán
• Roboz Gábor: A legnagyobb pech Anders Thomas Jensen: Az igazság bajnokai
• Huber Zoltán: A számok törvénye 007 Nincs idő meghalni
• Forgách András: Hableánymagány Hableány
• Kovács Patrik: Kiterítenek úgyis Eltörölni Frankot
• Vajda Judit: Károly 5-től 6-ig Tantrum
• Darida Veronika: Színház az egész Éjjeli őrjárat
MOZI
• Pazár Sarolta: Bachman tanár úr és az osztálya
• Árva Márton: Egy tolvaj lánya
• Fekete Tamás: El akartam rejtőzni
• Bartal Dóra: Normális világ
• Baski Sándor: Saját lifttel a pokolba
• Pozsonyi Janka: Szenvedélyes szomszédok
• Alföldi Nóra: Kuponkirálynők
• Varró Attila: Az utolsó párbaj
• Hegedűs Zsófia: Ainbo – A dzsungel hercegnője
• Huber Zoltán: Venom 2. – Vérontó
STREAMLINE MOZI
• Bárány Bence: Amerikai vacsora
• Roboz Gábor: Az önvédelem művészete
• Lovas Anna: Violet Evergarden: A film
• Benke Attila: Kő, papír, olló
• Varró Attila: Sosem kaptok el
• Alföldi Nóra: Bagdad Cafe
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Bűnös múltak

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline Mozi

Violet Evergarden: A film

Lovas Anna

Gekijouban Vaioretto Evaagaaden – japán, 2020. Rendezte: Taichi Ishidate. Írta: Reiko Yoshida. Zene: Evan Call. Színészek: Yui Ishikawa (Violet Evergarden), Daisuke Namikawa (Gilbert Bougainvillea), Takhito Koyasu (Claudia Hodgins). Gyártó: Kyoto Animations. Forgalmazó: Netflix. Feliratos. 140 perc.

 

A Kyoto Animations némiképp a saját tragédiáját dolgozta fel legújabb egészestés filmjében: a stúdió előbb többtucatnyi dolgozóját – és pótolhatatlan anyagokat – veszített el a 2019-es szándékos gyújtogatásban, majd a pandémia miatt több hónapra le kellett állnia a bemutatókkal: Violet Evergarden zaklatott melodrámája mintha mindezt gyászolná meg.

A meglehetősen drámai történet ötven évvel az után kezdődik, ahol a sorozat véget ért: Violet, az érzelemmentes gyilkológépként felnevelt árvalány a háború után levélíróként kapott állást egy fiktív európai nagyvárosban, ahol az ügyfelei hatására elkezdte átérezni az emberi érzelmeket, amelyek korábban ismeretlenek voltak számára. Fél évszázaddal később egyik ügyfelének unokája kapja kézbe a nagymamájának írt leveleket, és kutatásba kezd, vajon mi történhetett Violettel, akinek írása a mai napig megindító hatásúnak bizonyul. Vajon a lány, aki annyi ügyfelének segített megnyílni és őszintén kifejezni bonyolult érzéseit, végül át tudta adni saját üzenetét a számára legfontosabb embernek? A felfokozott dráma minden szereplője a gyerekkorától tárgynak tekintett főhősnek köszönheti lelki békéjét, de ő vajon meg tud valaha bocsájtani magának mindazért, amit mások ellen tett?

A sorozat mozifilmes darabja lassan hömpölyögve vonultatja fel a korábban megismert szereplőket és nosztalgikus melankóliával említi meg az utolsó epizód óta történteket, hogy aztán megadja azt, amire mind Violetnek, mind a nézőknek, mind a Kyoto Animations-nek szüksége van: egy mindent elsöprő, hosszú zokogásra, ami végre megkönnyebbülést hozhat.

A századfordulós Európára emlékeztető különleges világban játszódó megható történet nem hiába lett sokak kedvence, ám a legfrissebb művet elsősorban azok fogják élvezni, akik korábban részletesen megismerkedtek Violet Evergarden világával.

Lovas Anna


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/11 62-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15114