KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/május
KRÓNIKA
• Létay Vera: Élt 39 évet Koltai Ágnes

• Bakács Tibor Settenkedő: Pogány evangélium Derek Jarman
• Nádasdy Ádám: Körülötte angyalok Derek Jarman
• Kömlődi Ferenc: Punk karnevál Jubileum, 1977
• Eörsi István: Kitérő: Buñuel (1.) Időm Gombowitz-csal
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: A szabadság orra Berlin
MAGYAR FILM
• Zsugán István: Egyetlen zseblámpával Beszélgetés Grunwalsky Ferenccel
• Hirsch Tibor: Minden ugyanaz másképpen Balázs Béla Stúdió
AMERIKAI FÜGGETLENEK
• Turcsányi Sándor: Elővárosi állomások Hal Hartley filmjeiről
• Antal István: Minden folyik tovább

• Földényi F. László: Művészet a Harmadik Birodalomban A rombolás építészete (1.)
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Orbis Pictus Nyugattól Keletre, avagy a média diszkrét bája
• Turcsányi Sándor: Egy csók és más semmi Rám csaj még nem volt ilyen hatassal
• Forgách András: Egy mozdulat sírfelirata Isten veled, ágyasom!
LÁTTUK MÉG
• Asbóth Emil: A Pelikán-ügyirat
• Békés Pál: Imádlak, Mr. Manhattan!
• Turcsányi Sándor: Egy lövés a fejbe, öt a testbe
• Kovács András Bálint: Veszélyes érintés
• Tamás Amaryllis: Négyfogásos szerelem
• Mockler János: Az ítélet éjszakája
• Harmat György: Szökésben
• Bíró Péter: Robotzsaru 3.

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Szökésben

Harmat György

A címbeli menekülésre Doc és felesége, Carol kényszerül – tetemes pénz birtokában –, miután Doc (két társával) kirabolta egy agárverseny-pálya széfjét, majd megölte megbízóját. Üldpzőik számosak. Fő kérdés: megbocsátható-e, ha feleséged a te kiszabadításod érdekében lefeküdt mással? Fő tanulság: ha gyilkolsz, bizonyosodj meg felőle, hogy meghalt-e az, akit megöltél!

Az elvárható szakértelemmel megírt, megrendezett, ám lélektelen (és eleinte ritmusproblémákkal küzdő) kalandsorozatot sokáig némi letargiával nézi a magamfajta. Aztán szaporodnak a csavarások, a szállodai csúcsjelenet pedig kifejezetten izgalmas. Az alkotók itt lövésszámban igyekeznek bepótolni eddigi elmaradásukat a hasonló produkcióktól. Alec Baldwin (Doc) kellően férfias, Kim Basinger (Carol) megfelelően nőies a szerepére, s még bizonyos színészi képességeket is felmutatnak.

Az alapváltozatot Sam Packinpah, az időközben elhunyt westernmester rendezte (ugyancsak The Getaway címmel) 1972-ben, Steve McQuennel a főszerepben. Walter Hill (48 óra) írta annak is, ennek is a forgatókönyvét. A friss remake készítője az új-zélandiból (Roncspalota) angollá (A Bounty), majd amerikaivá (Marie; Cocktail lett filmszakember, Roger Donaldson.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1994/05 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1157