KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/március
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Tükröm, tükröm Filmszemle után
• Várkonyi Benedek: Emerenc királynő Beszélgetés Szabó Istvánnal
• Vincze Teréz: Ordítás és országimázs Magyarország 2011
• Pápai Zsolt: Júdás-napi fagy Drága besúgott barátaim
SZÍNÉSZPORTRÉ
• Kolozsi László: Ede elment Garas Dezső (1934–2011)
NŐK A FELVEVŐGÉPPEL
• Vincze Teréz: Nők a felvevőgéppel A mozi neme
• Kovács Kata: Celluloid örökösnők Filmrendező-lányok
• Alföldi Nóra: Beszélő fejek Polisse
• Tüske Zsuzsanna: Nő a volánnál Ida Lupino
TESTKÉPEK
• Kelecsényi László: A test szavai Utazás az érzékek birodalmába – 1. rész
• Pintér Judit Nóra: Test és tükör Cronenberg test-képei
MOZI
• Pálos Máté: Együtt az ég alatt
TESTKÉPEK
• Horváth Eszter: Beszéljünk a szexről? Veszélyes vágy
• Varró Attila: Kanossza Shame – A szégyentelen
ALEXANDER PAYNE
• Baski Sándor: Keserédes élet Alexander Payne filmjei
MESETERÁPIA
• Hirsch Tibor: Sorskönyv-mesék Mesefilmterápia – 2. rész
TELEVÍZÓ
• Varga Balázs: Családban marad Átok
• Schubert Gusztáv: Közös többszörös Társas/Játék
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: Kirúgó mérkőzés Krízispont
• Huber Zoltán: Vissza az alapokhoz A némafilmes
• Gelencsér Gábor: Utazás Katatóniába Isztambul
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Grafománia és tipomágia Jonathan Safran Foer: Rém hangosan és irtó közel
MOZI
• Margitházi Beja: Aurora
• Vajda Judit: Bor, tangó, kapufa
• Forgács Nóra Judit: Szex felsőfokon
• Kovács Kata: Családban marad
• Barkóczi Janka: Szilvás csirke
• Baski Sándor: Az erő krónikája
• Alföldi Nóra: Az ördög benned lakozik
• Parádi Orsolya: Szingli fejvadász
• Roboz Gábor: Védhetetlen
• Sepsi László: Borotvaélen
• Nevelős Zoltán: Tirannoszaurusz
• Kovács Marcell: A bűn hálójában
• Tüske Zsuzsanna: Egy hét Marilynnel
• Varró Attila: Warrior
DVD
• Lichter Péter: A nyugtalanság kora
• Pápai Zsolt: Adėle H. története
• Tosoki Gyula: Vasököl
• Sepsi László: A fegyver éve
• Géczi Zoltán: Nagy Sándor, a hódító
• Varga Zoltán: A rettegés mélye
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A bűn hálójában

Kovács Marcell

Haywire – 2011. Rendezte: Steven Soderbergh. Írta: Lem Dobbs. Kép: Peter Andrews. Zene: David Holmes. Szereplők: Gina Carano (Mallory), Michael Fassbender (Paul), Ewan McGregor (Kenneth), Bill Paxton (Mr. Kane), Channing Tatum (Aaron). Gyártó: Irish Film Board / Relativity Media. Forgalmazó: Pro Video. Feliratos. 93 perc.

A filmiparban nincs helye kísérletezésnek. Ha egy rendezőnek ilyesmire támad kedve, többnyire inkább kivárja, amíg elmúlik, vagy kisfilmekben, reklámokban keres változatosságot. Steven Soderbergh szerencsés helyzetben van, ő sokmillió dollárt és egy csapat világsztárt kap ilyen célra. Mindig más műfajhoz nyúl, most éppen verekedős akciófilmet forgatott, női ügynökös sztorival, de nem a virgonc kameramozgással és millió vágással felturbózott Salt ügynök-szerű kivitelben, hanem a hetvenes évek darabos, nyers modorában.

Soderbergh szokásos művésznevei álcájában ezúttal is maga fényképezte és vágta filmjét. Félre dobta a védjegyévé vált kézi kamerát, a szemcsés, kapkodó kamu-dokumentarista képek helyett higgadt szakszerűséggel meséli el a főnökei által cserbenhagyott ügynöknő bosszújának történetét. A forgatókönyvet az a Lem Dobbs írta, aki annak idején az Amerikai vérbosszút is jegyezte, és a történet most is szándékosan egyszerű, sablonos, elhanyagolható. Az Amerikai vérbosszúban Soderberghet az emlékek álvalósága érdekelte, most viszont a húsvér realizmus megragadása a cél. A küzdősportok világából érkezett Gina Carano remek segítőtársa a megvalósításban, egy vérbeli akcióhősnő, akinek a mimikája talán szerény, ám testbeszéde mindenért kárpótol. A Kill Billt nyitó csajbunyón messze túltesz az itt felvonultatott test-test elleni küzdelem. A hatást fokozza a trükkök nélkül, hosszú snittekben tálalt verekedések néma csendje, amelyben visszhangzik a szereplők hangos zihálása. Lélegzetelállító élmény ez a négyszer hat perc, összességében azonban csalódást okoz A bűn hálójában. Soderbergh túlzottan udvarias: a kegyetlen dulakodás látványától zavarodott nézőt David Holmes megbízhatóan dögös dzsessz-funk zenéjével rendre az Ocean’s Eleven biztonságos világába tereli vissza.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/03 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11017