szám |
![](images/le.gif) |
|
szerző |
![](images/le.gif) |
|
cikk címe |
![](images/le.gif) |
|
|
|
|
|
2010/04 |
Hirsch Tibor |
|
2010-es évek, álom/alvás, Berlin, bevándorlók, család(i viszonyok), filmszemle, filmtörténet, formaelemzés, gyerekkor, magyar film, prostitúció, szerzőiség, szürreál, vizualitás,
|
Filmszemle után (kritika) |
,
|
|
2010/04 |
Schreiber András |
|
1950-es évek, 1960-as évek, 1970-es évek, 1980-as évek, 1990-es évek, 2000-es évek, 2010-es évek, előítéletek, filmtörténet, homoszexualitás, Játékfilm, NDK film, német film, NSZK film, szerelem, történelem,
|
Berlini retro (esszé) |
,
|
|
2010/04 |
Nevelős Zoltán |
|
adaptáció, anarchia, barbárság, család(i viszonyok), díj/kitüntetés, erőszak, férfi szerepek, filozófia, hajléktalan, halál, idő, irodalom, Isten, kannibalizmus, kritika/filmkritika, látványtervezés, operatőri munka, road movie, színészvezetés/színészi játék, társadalomrajz, USA film, világvége, vizualitás,
|
Apokalipszis most (kritika) |
,
|
|
2010/04 |
Bikácsy Gergely |
|
1960-as évek, 1970-es évek, adaptáció, család(i viszonyok), előítéletek, filozófia, formaelemzés, francia film, francia új hullám, házasság, hős, humor, irodalom, Melodráma, művészfilm, narráció/elbeszélés, nemi szerepek, Párizs, rendezőportré, színház, társadalomrajz,
|
Rohmer (esszé) |
,
|
|
2010/04 |
Csillag Márton |
|
1990-es évek, 2000-es évek, barátság, család(i viszonyok), forgatókönyv/történetvezetés, Játékfilm, Kalandfilm, magyar film, Melodráma, narráció/elbeszélés, női szerepek, operatőri munka, rendezőportré, Romantikus, szerelem, szerzőiség, színészvezetés/színészi játék, szingli, tömegkultúra, vizualitás, önreflexió,
|
Kritika (kritika) |
,
|
|
2010/04 |
Kovács Marcell |
|
1970-es évek, 1980-as évek, alternatív történelem, B-film, barbárság, bosszú, erőszak, giallo, gótikus film, Horror, James Bond, kalóz, kannibalizmus, kultuszjelenség, közönségfilm, látványtervezés, motoros film, narráció/elbeszélés, olasz film, poszt-apokalipszis, spagettiwestern, videó, világvége, vizualitás, zombi,
|
Apokalipszis most (esszé) |
,
|
|
2010/04 |
Gorácz Anikó |
|
2010-es évek, kommunizmus, különc, magyar film, munka, példázat, politika, színészvezetés/színészi játék, társadalomrajz,
|
Kritika (kritika) |
,
|
|
2010/04 |
Soós Tamás |
|
gazdaság, MÉDIA, nevelés, oktatás, szórakozás, Tévé,
|
Ezo TV (esszé) |
,
|
|
2010/04 |
Tosoki Gyula |
|
2000-es évek, DVD, erőszak, fanatizmus, halál, japán film, kritika/filmkritika, szamurájfilm,
|
DVD (kritika) |
,
|
|
2010/04 |
Pápai Zsolt |
|
2000-es évek, operatőri munka, USA film, vietnami háború, vizualitás, voyeurizmus,
|
DVD (kritika) |
,
|
|
2010/04 |
Baski Sándor |
|
adaptáció, család(i viszonyok), DVD, Fantasy, forgatókönyv/történetvezetés, gyerekkor, hang (felvétel / keverés), Kalandfilm, kultuszjelenség, látványtervezés, mesefilm, USA film, vizualitás,
|
DVD (kritika) |
,
|
|
2010/04 |
Alföldi Nóra |
|
1960-as évek, brit film, DVD, koncertfilm, kultuszjelenség, operatőri munka, performansz, szubkultúra, téboly/őrület, vágás, zene,
|
DVD (kritika) |
,
|
|
2010/04 |
Varró Attila |
|
2000-es évek, akciófilm, harcművészet, Kémfilm, USA film, Vígjáték,
|
Mozi (kritika) |
,
|
|
2010/04 |
Sepsi László |
|
2000-es évek, 2010-es évek, adaptáció, politika, szatíra, szuperember(ek), társadalomrajz, USA film,
|
Mozi (kritika) |
,
|
|
2010/04 |
Vajda Judit |
|
2000-es évek, apa, család(i viszonyok), gyerekkor, magyar film, Romantikus, Vígjáték,
|
Mozi (kritika) |
,
|
|
2010/04 |
Schreiber András |
|
2000-es évek, 2010-es évek, betegség, falu, fogyasztói társadalom, francia film, gasztronómia, gazdaság, gyógyítás, politika, táplálkozás, tudomány, Öko-film,
|
Mozi (kritika) |
,
|
|
2010/04 |
Alföldi Nóra |
|
2010-es évek, házasság, karrier, közönségfilm, Róma, Romantikus, szerelem, USA film, Vígjáték,
|
Mozi (kritika) |
,
|
|
2010/04 |
Baski Sándor |
|
2000-es évek, ókor, spanyol film, Történelmi film (világ),
|
Mozi (kritika) |
,
|
|
2010/04 |
Forgács Nóra Kinga |
|
barátság, bevándorlók, depresszió, nagyváros, német film, New York, pszichológia, szerb film, USA film,
|
Mozi (kritika) |
,
|
|
2010/04 |
Zalán Márk |
|
2000-es évek, belga film, bevándorlók, család(i viszonyok), férfi szerepek, Fesztivál, francia film, holland film, magyar film, munka, narráció/elbeszélés, német film, operatőri munka, színészvezetés/színészi játék, táj,
|
Mozi (kritika) |
,
|
|
2010/04 |
Barkóczi Janka |
|
2000-es évek, forgatókönyv/történetvezetés, gyilkosság, izraeli film, külváros, merénylet, multikulturalizmus, nagyváros, német film, palesztin film, politika, társadalomrajz,
|
Mozi (kritika) |
,
|
|
2010/03 |
Muhi Klára |
|
1990-es évek, 2000-es évek, 2010-es évek, filmes bérmunka, filmszakma, filmszemle, filmtámogatás, gazdasági válság, Játékfilm, Kisjátékfilm, kultúrpolitika, magyar film, politika, produceri munka, reklám,
|
Magyar Műhely (esszé) |
,
|
|
2010/03 |
Baski Sándor |
|
2010-es évek, fan-trailer, youtube,
|
Televízó (esszé) |
,
|
|
2010/03 |
Roboz Gábor |
|
2010-es évek, adaptáció, barátság, Bűnügyi, család(i viszonyok), erőszak, gyilkosság, Melodráma,
|
Alvilági Amerika (esszé) |
,
|
|
2010/03 |
Kolozsi László |
|
1980-as évek, 1990-es évek, 2000-es évek, Bűnügyi, detektív, magyar film, thriller,
|
Magyar Műhely (esszé) |
,
|
|
2010/03 |
Schubert Gusztáv |
|
BBS, könyvrecenzió,
|
Könyv (esszé) |
,
|
|
2010/03 |
Barkóczi Janka |
|
2010-es évek, Dokumentum, előítéletek, Etnofilm, Fesztivál, magyar film, roma/cigány, szegénység, szubkultúra,
|
Fesztivál (esszé) |
,
|
|
2010/03 |
Grunwalsky Ferenc |
|
|
Könyv (beszéd) |
,
|
|
2010/03 |
Hirsch Tibor |
|
2000-es évek, idő, kritika/filmkritika, magyar film, Magyar történelem, történelem,
|
Kritika (kritika) |
,
|
|
2010/03 |
Gorácz Anikó |
|
2000-es évek, férfi szerepek, impresszionizmus vs szimbolizmus, koszümös kamaradráma, kritika/filmkritika, magyar film, női szerepek, Romantikus, szerelem,
|
Kritika (kritika) |
,
|
|
2010/03 |
Kemenes Tamás |
|
2000-es évek, 2010-es évek, Ál-dokumentum, fogyasztói társadalom, információ-sáfárkodás, internet, intimitás, magyar film, politika, rejtett kamera, Sajtó, Szex, tömegkultúra, valóság-show, összeesküvés-elmélet,
|
Televízó (esszé) |
,
|
|
2010/03 |
Schreiber András |
|
2000-es évek, bűn, magazinműsor, MÉDIA, rendőrség, sorozat, Tévé,
|
Magyar Műhely (esszé) |
,
|
|
2010/03 |
Csoma Mózes |
|
1980-as évek, 1990-es évek, 2000-es évek, dél-koreai film, észak-koreai film, politika, Portré, rendezőportré, szörny,
|
Észak-Korea (esszé) |
,
|
|
2010/03 |
Teszár Dávid |
|
1990-es évek, 2000-es évek, diktatórikus berendezkedés, Dokumentum, előítéletek, koreai háború, kultúrpolitika, média, narráció/elbeszélés, politika, rejtett kamerás felvétel, Szociofilm,
|
Észak-Korea (esszé) |
,
|
|
2010/03 |
Forgách András |
|
2010-es évek, humor, idő, irodalom, kereszténység, művészet, Portré, portugál film, rendezőportré, színház, történelem,
|
Oliveira 101 (esszé) |
,
|
|
2010/03 |
Géczi Zoltán |
|
1980-as évek, 1990-es évek, 2000-es évek, adaptáció, álom/alvás, betegség, bosszú, depresszió, erőszak, fanatizmus, halál, hipnózis, téboly/őrület,
|
Edgar Allan Poe (esszé) |
,
|
|
2010/03 |
Janisch Attila |
|
2010-es évek, adaptáció, álom/alvás, gyilkosság, művészet, Poe-portré, téboly/őrület,
|
Edgar Allan Poe (esszé) |
,
|
|
2010/03 |
Kovács Marcell |
|
1960-as évek, adaptáció, boszorkány, E. A. Poe, gótikus film, Horror, irodalom, látványtervezés, Melodráma, modernista film, produceri munka, pszichohorror, színészvezetés/színészi játék, szürreál, szörny, tűzvész, Új Hollywood, USA film, vizualitás,
|
Edgar Allan Poe (esszé) |
,
|
|
2010/03 |
Jankovics Márton |
|
2000-es évek, coming-of-age, család(i viszonyok), női szerepek, Történelmi film (világ), USA film,
|
Kamaszmozi (esszé) |
,
|
|
2010/03 |
Bori Erzsébet |
|
|
Kritika (kritika) |
,
|
|
2010/03 |
Forgács Nóra Kinga |
|
|
Kamaszmozi (esszé) |
,
|
|
2010/03 |
Vajda Judit |
|
2000-es évek, cseh film, filmdráma és családi film keveréke, kritika/filmkritika,
|
Kamaszmozi (kritika) |
,
|
|
2010/03 |
Varró Attila |
|
1940-es évek, 1950-es évek, 1960-as évek, 1990-es évek, 2000-es évek, 2010-es évek, család(i viszonyok), farkasember, férfi szerepek, Horror, Játékfilm, kamaszkor, kritika/filmkritika, műfajiság, női szerepek, téboly/őrület, USA film,
|
Kamaszmozi (esszé) |
,
|
|
2010/03 |
Vincze Teréz |
|
2010-es évek, angol film, éhségsztrájk, ír film, Játékfilm, kritika/filmkritika, politika, szenvtelen tekintet,
|
Mozi (kritika) |
,
|
|
2010/03 |
Schreiber András |
|
adaptáció, alkotói válság, Játékfilm, látványtervezés, művészfilm, olasz film, USA film,
|
Mozi (kritika) |
,
|
|
2010/03 |
Fekete Tamás |
|
2000-es évek, család(i viszonyok), Dráma, olasz film, USA film, öregség,
|
Mozi (kritika) |
,
|
|
2010/03 |
Baski Sándor |
|
2010-es évek, Játékfilm, kritika/filmkritika, politikai thriller, remake, Tévé, thriller, USA film,
|
Mozi (kritika) |
,
|
|
2010/03 |
Varró Attila |
|
2000-es évek, elszpilbergesedés, emberi kapcsolatok, kritika/filmkritika, közepes ujjgyakorlat a pavlovi reflexek álomgyári xilofonján, közönségfilm, USA film,
|
Mozi (kritika) |
,
|
|
2010/03 |
Kovács Marcell |
|
2010-es évek, akciófilm, anti-utópia, kritika/filmkritika, USA film, Western,
|
Mozi (kritika) |
,
|
|
2010/03 |
Sepsi László |
|
2010-es évek, akciófilm, Horror, kritika/filmkritika, morális válságban lévő társadalom szorongásai, példázat, USA film,
|
Mozi (kritika) |
,
|
|