szám
szerző
cikk címe
kulcsszavak
rovat (műfaj) ( )
film címe
rendező
2010/11 Pápai Zsolt
Serpenyő és puska
(Hangnemváltás és kevert hangnem)
cikk
1930-as évek, 1940-es évek, 1950-es évek, 1960-as évek, 1970-es évek, 1980-as évek, 1990-es évek, 2000-es évek, 2010-es évek, filmelmélet, francia új hullám, hangnemkeverés, hangnemváltás, olasz neorealizmus, posztmodern, pszichológia, szerzőiség,   Filmiskola  (esszé) ,  
2010/08 Palotai János
Filmfestmények
(Kovásznai-kiállítás)
cikk
  Határsáv  (tudósítás) ,  
2009/01 Nevelős Zoltán
Sukiyaki Western Django cikk
2000-es évek, japán film, Játékfilm, komédia, posztmodern, Vígjáték, Western,   Mozi  (kritika) ,  
2008/07 Tüske Zsuzsanna
A banki meló cikk
2000-es évek, Bűnügyi, gengszterfilm, Játékfilm, műfajiság, posztmodern, rablás, USA film,   Mozi  (kritika) ,  
2007/07 Palotai János
Mozgófénykép
(Fotográfiák a Ludwig Múzeumban)
cikk
2000-es évek, fotó/fénykép, kiállítás/tárlat, montázs, posztmodern,   Határsáv  (szemle) ,  
2007/06 Wostry Ferenc
Mozik a 42. utcában
(Grindhouse)
cikk
2000-es évek, B-film, exploitation filmek, Játékfilm, posztmodern, szerzőiség, USA film,   Kritika  (kritika) ,  
2007/05 Csillag Márton
Marie-Antoinette cikk
2000-es évek, DVD, Játékfilm, posztmodern, Történelmi film (világ), újkor, USA film,   DVD  (kritika) ,  
2007/04 Varró Attila
Többszörös fénytörés
(Fekete Dália)
cikk
2000-es évek, Bűnügyi, film noir, giallo, gyilkosság, Játékfilm, műfajiság, posztmodern, thriller, USA film,   Kritika  (kritika) ,  
2006/10 Fábry Sándor
Celluloid álmok bubusoknak
(Takeshis’)
cikk
2000-es évek, japán film, komédia, Portré, posztmodern, rendezőportré, szerzőiség, Vígjáték, önreflexió,     (kritika) ,  
2006/08 Vincze Teréz
Posztmodern, dinnyehéjban
(Huncut felhőcske)
cikk
2000-es évek, Dráma, humor, Játékfilm, musical, nagyváros, posztmodern, szerelem, tajvani film, Zenés film,     (kritika) ,  
2006/08 Vajda Judit
The King cikk
2000-es évek, család(i viszonyok), Dráma, Játékfilm, kereszténység, posztmodern, USA film, Vallás, zene,   Láttuk még  (kritika) ,  
2006/07 Vaskó Péter
A Da Vinci-köd
(Történelem és misztikum)
cikk
2000-es évek, adaptáció, irodalom, Játékfilm, kereszténység, női szerepek, posztmodern, tömegkultúra, történelem, USA film, Vallás, összeesküvés-elmélet,     (esszé) ,  
2005/12 Stőhr Lóránt
A lassúság dicsérete
(Bíró Yvette: Időformák)
cikk
filmelmélet, filmtörténet, formaelemzés, narráció/elbeszélés, posztmodern, recenzió,   Könyv  (recenzió) ,  
2005/09 Pápai Zsolt
Hurrápesszimizmus
(Altman zsánerei)
cikk
1960-as évek, 1970-es évek, Dráma, film noir, forgatókönyv/történetvezetés, formaelemzés, gengszterfilm, Háborús film, hang (felvétel / keverés), hős, modernista film, műfajiság, musical, posztmodern, Sci-fi, szerzőiség, thriller, USA film, Vígjáték, Western,     (esszé) ,  
2005/08 Forgách András
Térerő
(Színház a filmbarlangban)
cikk
2000-es évek, adaptáció, magyar film, opera, posztmodern, színészvezetés/színészi játék, színház, Zenés film,   Magyar Műhely  (esszé) ,  
2005/05 Stőhr Lóránt
Egyszeregy
(5x2)
cikk
2000-es évek, bűn, Bűnügyi, Dráma, filmtörténet, forgatókönyv/történetvezetés, francia film, francia új hullám, házasság, paródia, posztmodern, pszichológia, szerelem, szerzőiség, Szex, színészvezetés/színészi játék,   Kritika  (kritika) ,  
2005/04 Muhi Klára
Kísérleti szemle
(Beszélgetés Gazdag Gyulával)
cikk
2000-es évek, filmszemle, forgatókönyv/történetvezetés, független film, Játékfilm, közönségfilm, magyar film, művészfilm, posztmodern, Sundance,   Filmszemle  (interjú) ,  
2005/03 Csantavéri Júlia
Éjfél után cikk
  Láttuk még  (kritika) ,  
2004/10 Stőhr Lóránt
A vágy játékai
(Szindbád és Tamara)
cikk
1970-es évek, 2000-es évek, halál, idő, magyar film, modernista film, művészet, narráció/elbeszélés, posztmodern, szerelem, vágy/érzékiség,   Magyar Műhely  (tanulmány) ,  
2004/02 Stőhr Lóránt
A szegénység tízparancsolata
(Dán dogma)
cikk
1960-as évek, 1980-as évek, 1990-es évek, 2000-es évek, dán film, dogma filmek, filmelmélet, filmtörténet, Játékfilm, modernista film, posztmodern,     (beszélgetés) ,  
2003/12 Vágvölgyi B. András
Az életműépítő és a szerelmes
(Kill Bill)
cikk
2000-es évek, akciófilm, B-film, harcművészet, Játékfilm, Kalandfilm, műfajiság, posztmodern, tömegkultúra, USA film,     (kritika) Kill Bill I., Quentin Tarantino,  
2003/12 Strausz László
Ázsia idézőjelben cikk
2000-es évek, B-film, harcművészet, Játékfilm, Kalandfilm, műfajiság, posztmodern, USA film,     (jegyzet) Kill Bill I., Lady Snowblood, Fehérhajú menyasszony, A Zöld Lódarázs, Kung fu, Halálos játszma, Volt egyszer egy vadnyugat, Volt egyszer egy Kína I., Volt egyszer egy Kína II., Volt egyszer egy Kína III., Volt egyszer egy Kína IV. / Volt egyszer egy Kína és Amerika, Quentin Tarantino, Fujita Toshiya, Ronny Yu, Jerry Thorpe, Robert Clouse, Sammo Hung Kam-Bo, Bruce Lee, Sergio Leone, Tsui Hark,  
2003/10 Varga Balázs
Libikóka
(Libiomfi)
cikk
2000-es évek, független film, Játékfilm, magyar film, mese, posztmodern, szatíra, Vígjáték,   Kritika  (kritika) Libiomfi, Kálmánczhelyi Zoltán, Végh Zsolt,  
2003/07 Békés Pál
v + f
(Adaptáció)
cikk
2000-es évek, Dráma, Játékfilm, komédia, posztmodern, USA film, Vígjáték, önreflexió,   Kritika  (kritika) Adaptáció, Spike Jonze,  
2003/02 Vaskó Péter
Újra szól a karikás
(Sobri)
cikk
2000-es évek, akciófilm, betyár, eastern, Játékfilm, Kalandfilm, magyar film, Magyar történelem, posztmodern,   Kritika  (kritika) Sobri – Betyárfilm, Novák Emil,  
2002/11 Tillmann József A.
Áriák alkonya
(Üvöltéstől operáig)
cikk
1980-as évek, 1990-es évek, francia film, Játékfilm, műfajiság, opera, posztmodern, színház, Zenés film,     (esszé) ,  
2002/11 Korcsog Balázs
Opera + film = operafilm?
(Képzene)
cikk
1910-es évek, 1970-es évek, 1980-as évek, angol film, francia film, műfajiság, olasz film, opera, ősfilm (1910 előtt), posztmodern, spanyol film, svéd film, szovjet film, zene, Zenés film,     (esszé) A varázsfuvola, Ingmar Bergman,  
2002/07 Zoltán Gábor
Befejezetlen útitörténetek
(Michael Haneke: Ismeretlen kód)
cikk
2000-es évek, Dráma, forgatókönyv/történetvezetés, francia film, Játékfilm, műfajiság, posztmodern, szerzőiség, vágás, önreflexió,   Kritika  (kritika) ,  
2002/04 Varró Attila
Képmás-világ
(Alejandro Amenábar: Más világ)
cikk
2000-es évek, család(i viszonyok), démon, gótikus film, Horror, Játékfilm, műfajiság, posztmodern, spanyol film, USA film,   Kritika  (kritika) ,  
2001/12 Hungler Tímea
Biohazardírozás
(Hollywoodi vírusok)
cikk
1960-as évek, 1990-es évek, 2000-es évek, akciófilm, betegség, Játékfilm, Kalandfilm, Katasztrófafilm, posztmodern, USA film, vírus, öko-katasztrófa,     (esszé) ,  
2001/12 Harmat György
Lovagregény cikk
2000-es évek, Játékfilm, Kalandfilm, komédia, kosztümös kalandfilm, középkor, posztmodern, Történelmi film (világ), USA film, Vígjáték,   Láttuk még  (kritika) ,  
2001/11 Takács Ferenc
XX
(Nexxt)
cikk
2000-es évek, erőszak, Játékfilm, magyar film, MÉDIA, posztmodern, tömegkultúra,   Kritika  (kritika) ,  
2001/09 Létay Vera
Millennium mambó, kánkán, haláltánc
(Cannes)
cikk
2000-es évek, bosnyák film, Cannes, Fesztivál, francia film, japán film, Játékfilm, olasz film, orosz film, osztrák film, portugál film, posztmodern, szlovén film, tajvani film, USA film,   Fesztivál  (szemle) ,  
2001/08 Földényi F. László
A film mint csalétek
(Kettős vakság)
cikk
1990-es évek, fotó/fénykép, Játékfilm, posztmodern, road movie, szerelem, USA film, önreflexió,     (esszé) ,  
2001/08 Ágfalvi Attila
A Buju, a Tettó, a Muszped és az angyal
(Sohasevolt Glória)
cikk
2000-es évek, Bűnügyi, gengszterfilm, Játékfilm, komédia, magyar film, posztmodern, Vígjáték,   Kritika  (kritika) ,  
2001/07 Pápai Zsolt
Shrek cikk
2000-es évek, Animáció, komédia, posztmodern, Rajzfilm, USA film, Vígjáték,   Láttuk még  (kritika) ,  
2000/11 Bori Erzsébet
Vízicsoda
(Tuvalu)
cikk
1990-es évek, bolgár film, burleszk, Játékfilm, Melodráma, némafilm, német film, posztmodern, Vígjáték,   Kritika  (kritika) ,  
2000/10 Hirsch Tibor
Az ördöglakat
(A Millió Dolláros Hotel)
cikk
1990-es évek, Bűnügyi, forgatókönyv/történetvezetés, Játékfilm, német film, posztmodern, thriller, USA film, öngyilkosság,   Kritika  (kritika) ,  
2000/08 Schubert Gusztáv
XXL
(Az eklektika hősei)
cikk
férfi szerepek, forgatókönyv/történetvezetés, Játékfilm, Kalandfilm, magyar film, posztmodern, USA film,     (esszé) ,  
2000/07 Hungler Tímea
A múzsa csókja cikk
2000-es évek, Játékfilm, komédia, posztmodern, USA film, Vígjáték,   Láttuk még  (kritika) ,  
2000/06 Bíró László
Doktor zsiványok cikk
1990-es évek, angol film, Játékfilm, Kalandfilm, kosztümös kalandfilm, posztmodern, Történelmi film (világ), újkor,   Láttuk még  (kritika) ,  
2000/02 Herpai Gergely
Mozi és interakció
(Beszélgetés a DVD lehetőségeiről)
cikk
1990-es évek, DVD, Játékfilm, MÉDIA, multimédia, posztmodern, Számítógép, videó,   DVD  (beszélgetés) ,  
1992/09 Forgács Éva
Jarmusch szelleme kereket oldott
(Film és képzőművészet)
cikk
festészet, giccs, magyar film, művészet, posztmodern,   Magyar film  (esszé) Andalúziai kutya, Luis Buñuel,  
1992/07 Takács Ferenc
Christopher Marlowe és a manierista filmkép
(II. Edward)
cikk
1990-es évek, adaptáció, angol film, angol neobarokk, homoszexualitás, manierizmus, posztmodern,   Amerikai függetlenek  (kritika) ,  
1992/07 Csáky M. Caliban
Az eltörhetetlen pálca
(Greenaway, Jarman, Prospero)
cikk
1980-as évek, 1990-es évek, adaptáció, angol film, angol neobarokk, filmzene, független film, posztmodern, Shakespeare-adaptáció, tánc, vizualitás,     (kritika) Prospero könyvei, Peter Greenaway,  
1992/02 György Péter
Finom kardigánok
(Twin Peaks (I-VIII.))
cikk
1990-es évek, Bűnügyi, erőszak, Horror, misztikus thriller, pornó, posztmodern, sorozat, szappanopera, szerelem, Szex, Tévé, thriller, USA film,   Televízó  (kritika) Twin Peaks, David Lynch,  
1992/02 Balassa Péter
Prospero lapozgat és vonul cikk
1990-es évek, adaptáció, angol film, angol neobarokk, posztmodern, Shakespeare-adaptáció, vizualitás,   Greenaway  (kritika) Prospero könyvei, Peter Greenaway,