szám |
|
|
szerző |
|
|
cikk címe |
|
|
|
|
|
|
2010/11 |
Pápai Zsolt |
|
1930-as évek, 1940-es évek, 1950-es évek, 1960-as évek, 1970-es évek, 1980-as évek, 1990-es évek, 2000-es évek, 2010-es évek, filmelmélet, francia új hullám, hangnemkeverés, hangnemváltás, olasz neorealizmus, posztmodern, pszichológia, szerzőiség,
|
Filmiskola (esszé) |
,
|
|
2010/08 |
Palotai János |
|
|
Határsáv (tudósítás) |
,
|
|
2009/01 |
Nevelős Zoltán |
|
2000-es évek, japán film, Játékfilm, komédia, posztmodern, Vígjáték, Western,
|
Mozi (kritika) |
,
|
|
2008/07 |
Tüske Zsuzsanna |
|
2000-es évek, Bűnügyi, gengszterfilm, Játékfilm, műfajiság, posztmodern, rablás, USA film,
|
Mozi (kritika) |
,
|
|
2007/07 |
Palotai János |
|
2000-es évek, fotó/fénykép, kiállítás/tárlat, montázs, posztmodern,
|
Határsáv (szemle) |
,
|
|
2007/06 |
Wostry Ferenc |
|
2000-es évek, B-film, exploitation filmek, Játékfilm, posztmodern, szerzőiség, USA film,
|
Kritika (kritika) |
,
|
|
2007/05 |
Csillag Márton |
|
2000-es évek, DVD, Játékfilm, posztmodern, Történelmi film (világ), újkor, USA film,
|
DVD (kritika) |
,
|
|
2007/04 |
Varró Attila |
|
2000-es évek, Bűnügyi, film noir, giallo, gyilkosság, Játékfilm, műfajiság, posztmodern, thriller, USA film,
|
Kritika (kritika) |
,
|
|
2006/10 |
Fábry Sándor |
|
2000-es évek, japán film, komédia, Portré, posztmodern, rendezőportré, szerzőiség, Vígjáték, önreflexió,
|
(kritika) |
,
|
|
2006/08 |
Vincze Teréz |
|
2000-es évek, Dráma, humor, Játékfilm, musical, nagyváros, posztmodern, szerelem, tajvani film, Zenés film,
|
(kritika) |
,
|
|
2006/08 |
Vajda Judit |
|
2000-es évek, család(i viszonyok), Dráma, Játékfilm, kereszténység, posztmodern, USA film, Vallás, zene,
|
Láttuk még (kritika) |
,
|
|
2006/07 |
Vaskó Péter |
|
2000-es évek, adaptáció, irodalom, Játékfilm, kereszténység, női szerepek, posztmodern, tömegkultúra, történelem, USA film, Vallás, összeesküvés-elmélet,
|
(esszé) |
,
|
|
2005/12 |
Stőhr Lóránt |
|
filmelmélet, filmtörténet, formaelemzés, narráció/elbeszélés, posztmodern, recenzió,
|
Könyv (recenzió) |
,
|
|
2005/09 |
Pápai Zsolt |
|
1960-as évek, 1970-es évek, Dráma, film noir, forgatókönyv/történetvezetés, formaelemzés, gengszterfilm, Háborús film, hang (felvétel / keverés), hős, modernista film, műfajiság, musical, posztmodern, Sci-fi, szerzőiség, thriller, USA film, Vígjáték, Western,
|
(esszé) |
,
|
|
2005/08 |
Forgách András |
|
2000-es évek, adaptáció, magyar film, opera, posztmodern, színészvezetés/színészi játék, színház, Zenés film,
|
Magyar Műhely (esszé) |
,
|
|
2005/05 |
Stőhr Lóránt |
|
2000-es évek, bűn, Bűnügyi, Dráma, filmtörténet, forgatókönyv/történetvezetés, francia film, francia új hullám, házasság, paródia, posztmodern, pszichológia, szerelem, szerzőiség, Szex, színészvezetés/színészi játék,
|
Kritika (kritika) |
,
|
|
2005/04 |
Muhi Klára |
|
2000-es évek, filmszemle, forgatókönyv/történetvezetés, független film, Játékfilm, közönségfilm, magyar film, művészfilm, posztmodern, Sundance,
|
Filmszemle (interjú) |
,
|
|
2005/03 |
Csantavéri Júlia |
|
|
Láttuk még (kritika) |
,
|
|
2004/10 |
Stőhr Lóránt |
|
1970-es évek, 2000-es évek, halál, idő, magyar film, modernista film, művészet, narráció/elbeszélés, posztmodern, szerelem, vágy/érzékiség,
|
Magyar Műhely (tanulmány) |
,
|
|
2004/02 |
Stőhr Lóránt |
|
1960-as évek, 1980-as évek, 1990-es évek, 2000-es évek, dán film, dogma filmek, filmelmélet, filmtörténet, Játékfilm, modernista film, posztmodern,
|
(beszélgetés) |
,
|
|
2003/12 |
Vágvölgyi B. András |
|
2000-es évek, akciófilm, B-film, harcművészet, Játékfilm, Kalandfilm, műfajiság, posztmodern, tömegkultúra, USA film,
|
(kritika) |
Kill Bill I.,
|
Quentin Tarantino,
|
2003/12 |
Strausz László |
|
2000-es évek, B-film, harcművészet, Játékfilm, Kalandfilm, műfajiság, posztmodern, USA film,
|
(jegyzet) |
Kill Bill I., Lady Snowblood, Fehérhajú menyasszony, A Zöld Lódarázs, Kung fu, Halálos játszma, Volt egyszer egy vadnyugat, Volt egyszer egy Kína I., Volt egyszer egy Kína II., Volt egyszer egy Kína III., Volt egyszer egy Kína IV. / Volt egyszer egy Kína és Amerika,
|
Quentin Tarantino, Fujita Toshiya, Ronny Yu, Jerry Thorpe, Robert Clouse, Sammo Hung Kam-Bo, Bruce Lee, Sergio Leone, Tsui Hark,
|
2003/10 |
Varga Balázs |
|
2000-es évek, független film, Játékfilm, magyar film, mese, posztmodern, szatíra, Vígjáték,
|
Kritika (kritika) |
Libiomfi,
|
Kálmánczhelyi Zoltán, Végh Zsolt,
|
2003/07 |
Békés Pál |
|
2000-es évek, Dráma, Játékfilm, komédia, posztmodern, USA film, Vígjáték, önreflexió,
|
Kritika (kritika) |
Adaptáció,
|
Spike Jonze,
|
2003/02 |
Vaskó Péter |
|
2000-es évek, akciófilm, betyár, eastern, Játékfilm, Kalandfilm, magyar film, Magyar történelem, posztmodern,
|
Kritika (kritika) |
Sobri – Betyárfilm,
|
Novák Emil,
|
2002/11 |
Tillmann József A. |
|
1980-as évek, 1990-es évek, francia film, Játékfilm, műfajiság, opera, posztmodern, színház, Zenés film,
|
(esszé) |
,
|
|
2002/11 |
Korcsog Balázs |
|
1910-es évek, 1970-es évek, 1980-as évek, angol film, francia film, műfajiság, olasz film, opera, ősfilm (1910 előtt), posztmodern, spanyol film, svéd film, szovjet film, zene, Zenés film,
|
(esszé) |
A varázsfuvola,
|
Ingmar Bergman,
|
2002/07 |
Zoltán Gábor |
|
2000-es évek, Dráma, forgatókönyv/történetvezetés, francia film, Játékfilm, műfajiság, posztmodern, szerzőiség, vágás, önreflexió,
|
Kritika (kritika) |
,
|
|
2002/04 |
Varró Attila |
|
2000-es évek, család(i viszonyok), démon, gótikus film, Horror, Játékfilm, műfajiság, posztmodern, spanyol film, USA film,
|
Kritika (kritika) |
,
|
|
2001/12 |
Hungler Tímea |
|
1960-as évek, 1990-es évek, 2000-es évek, akciófilm, betegség, Játékfilm, Kalandfilm, Katasztrófafilm, posztmodern, USA film, vírus, öko-katasztrófa,
|
(esszé) |
,
|
|
2001/12 |
Harmat György |
|
2000-es évek, Játékfilm, Kalandfilm, komédia, kosztümös kalandfilm, középkor, posztmodern, Történelmi film (világ), USA film, Vígjáték,
|
Láttuk még (kritika) |
,
|
|
2001/11 |
Takács Ferenc |
|
2000-es évek, erőszak, Játékfilm, magyar film, MÉDIA, posztmodern, tömegkultúra,
|
Kritika (kritika) |
,
|
|
2001/09 |
Létay Vera |
|
2000-es évek, bosnyák film, Cannes, Fesztivál, francia film, japán film, Játékfilm, olasz film, orosz film, osztrák film, portugál film, posztmodern, szlovén film, tajvani film, USA film,
|
Fesztivál (szemle) |
,
|
|
2001/08 |
Földényi F. László |
|
1990-es évek, fotó/fénykép, Játékfilm, posztmodern, road movie, szerelem, USA film, önreflexió,
|
(esszé) |
,
|
|
2001/08 |
Ágfalvi Attila |
|
2000-es évek, Bűnügyi, gengszterfilm, Játékfilm, komédia, magyar film, posztmodern, Vígjáték,
|
Kritika (kritika) |
,
|
|
2001/07 |
Pápai Zsolt |
|
2000-es évek, Animáció, komédia, posztmodern, Rajzfilm, USA film, Vígjáték,
|
Láttuk még (kritika) |
,
|
|
2000/11 |
Bori Erzsébet |
|
1990-es évek, bolgár film, burleszk, Játékfilm, Melodráma, némafilm, német film, posztmodern, Vígjáték,
|
Kritika (kritika) |
,
|
|
2000/10 |
Hirsch Tibor |
|
1990-es évek, Bűnügyi, forgatókönyv/történetvezetés, Játékfilm, német film, posztmodern, thriller, USA film, öngyilkosság,
|
Kritika (kritika) |
,
|
|
2000/08 |
Schubert Gusztáv |
|
férfi szerepek, forgatókönyv/történetvezetés, Játékfilm, Kalandfilm, magyar film, posztmodern, USA film,
|
(esszé) |
,
|
|
2000/07 |
Hungler Tímea |
|
2000-es évek, Játékfilm, komédia, posztmodern, USA film, Vígjáték,
|
Láttuk még (kritika) |
,
|
|
2000/06 |
Bíró László |
|
1990-es évek, angol film, Játékfilm, Kalandfilm, kosztümös kalandfilm, posztmodern, Történelmi film (világ), újkor,
|
Láttuk még (kritika) |
,
|
|
2000/02 |
Herpai Gergely |
|
1990-es évek, DVD, Játékfilm, MÉDIA, multimédia, posztmodern, Számítógép, videó,
|
DVD (beszélgetés) |
,
|
|
1992/09 |
Forgács Éva |
|
festészet, giccs, magyar film, művészet, posztmodern,
|
Magyar film (esszé) |
Andalúziai kutya,
|
Luis Buñuel,
|
1992/07 |
Takács Ferenc |
|
1990-es évek, adaptáció, angol film, angol neobarokk, homoszexualitás, manierizmus, posztmodern,
|
Amerikai függetlenek (kritika) |
,
|
|
1992/07 |
Csáky M. Caliban |
|
1980-as évek, 1990-es évek, adaptáció, angol film, angol neobarokk, filmzene, független film, posztmodern, Shakespeare-adaptáció, tánc, vizualitás,
|
(kritika) |
Prospero könyvei,
|
Peter Greenaway,
|
1992/02 |
György Péter |
|
1990-es évek, Bűnügyi, erőszak, Horror, misztikus thriller, pornó, posztmodern, sorozat, szappanopera, szerelem, Szex, Tévé, thriller, USA film,
|
Televízó (kritika) |
Twin Peaks,
|
David Lynch,
|
1992/02 |
Balassa Péter |
|
1990-es évek, adaptáció, angol film, angol neobarokk, posztmodern, Shakespeare-adaptáció, vizualitás,
|
Greenaway (kritika) |
Prospero könyvei,
|
Peter Greenaway,
|