Tartalmi elemek kiemelése
rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Mozi

Szerelem második látásra

Roboz Gábor

Last Chance Harvey – angol-amerikai, 2008. Rendezte és írta: Joel Hopkins. Kép: John de Borman. Zene: Dickon Hinchliffe. Szereplők: Dustin Hoffman (Harvey Shine), Emma Thompson (Kate Walker), Eileen Atkins (Maggie Walker), Kathy Baker (Jean). Gyártó: Overture Films / Process Productions. Forgalmazó: Budapest Film. Feliratos. 92 perc.

 

A szigorú eredeti cím igazi „most-vagy-soha” helyzet elé állítja a lánya esküvőjére Londonba érkező Harvey Shine-t, akit nem sok választ el attól, hogy végleg leírhassa magát: a jobb híján kihívást már régóta nem jelentő állásába kapaszkodó amerikai kap egy utolsó lehetőséget az élettől, hogy rendezze félúton félresiklott viszonyát az ifjú arával. A tehetetlenségében megrekedt, deresedő halántékú reklámfilmzene-komponistát ráadásul nagy szerencséjére a hollywoodi véletlen összehozza a vonzósága dacára is a vénlány-állapot felé araszoló Kate Walkerrel, aki egy írókör látogatásával próbálja valamelyest színezni kérdőívezős állása és a magányos édesanyjától érkező telefonhívások uralta szürkés mindennapjait.

A Thompson-Hoffman páros kémiájának nagyban adós Szerelem második látásra főhősei azonban épp elég érettek és gyűröttek már ahhoz, hogy ne dőljenek be egy napkelte előtt szövődő, megváltással kecsegtető kapcsolat ígéretének, mindössze óvatos tapogatózással próbálnak nyitni a másik felé. Így a nézőnek sem egy émelyítő egymásra találás-történetnek kell megadnia magát: Joel Hopkins mértéktartó munkája inkább finoman árnyalt karakterrajzzal és elegáns képekkel mutatja be az egyetlen nap leforgása alatt kialakuló viszonyt. A sutaságával együtt is szerethető Vőlegény nyúlcipőben után a brit író-rendező humorral csak pillanatokra oldott, keserédes őszi románca a várható „sosem túl késő”-tanulságnál mélyebbre ugyan nem szánt, de elég érzékeny és őszinte ahhoz, hogy az álomgyári keretek között hiteles tudjon maradni, főleg, hogy hősei számára végső soron inkább csak lehetőséget, nem pedig biztos megoldást kínál.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/08 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9963

Kulcsszavak: 2000-es évek, Romantikus, szerelem, USA film, öregség,


Cikk értékelése:szavazat: 1304 átlag: 5.46