rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Láttuk még

Gyorsabb a halálnál

Tamás Amaryllis

Mintha a Volt egyszer egy vadnyugat Sharon Stone-ra átírt – élvezetes – változatát látnánk. Anno egy kisfiú, itt egy hajdani gyereklány próbálja az emlékezet szétszórt szilánkjaiból a borzalmas élmény (családja kiirtása) tükrét összerakni. A Redemptionba lóháton érkező „szép boszorkány” is bosszúval akarja szenvedéseit megváltani. A westernhős-hacuka alatt Stone maga a viruló Eros, aki forma, törvény, érték után törekszik, a szépség, igazság és jóság hármas egysége után, akár az antik hősnők. Mint Antigoné, „a csatában le nem győzött”. A klasszikus gazember, Herod (Gene Hackman) önhitt kegyetlensége, hitványsága nem pusztán „gyorskezű pisztolyrántásban” mond csődöt – sokkal inkább fortélyos szellemi harcban törik meg. S a néző – ahogy minden, valódi tétre menő küzdelemben – őszintén élvezi az ikonográfia tökéletességét: a szexszimbólum Sharon Stone öngúnnyal átszőtt igazságosztó figuráját, és Gene Hackman hideglelős tanulmányát a Gonoszról.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/08 57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=937

Kulcsszavak:


Cikk értékelése:szavazat: 1055 átlag: 5.4