Tartalmi elemek kiemelése
rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Láttuk még

Hideg csontok

Wostry Ferenc

 

Nincs is annál rosszabb, ha egy jónak ígérkező történet nemhogy hamvába hull, de hamuba hullás előtt még megkér valakit, hogy majd seperje fel a hamut és húzza le a vécén.

Jaume Balaguerót még mindíg az európai horror egyik reménységének tartják, annak ellenére, hogy eddigi két nagyjátékfilmjének (Los Sin Nombre, Darkness) egyike sem teljesítette be a hozzá fűzött elvárásokat. Felejthető, bár hangulatos alkotások, amelyekben több az utalás és az  elhintés, mint a konkrét horror. Nem mintha utóbbi feltétele lenne a sikeres ijesztgetésnek, mindenesetre Balagueró munkáinak esetében ennek elhagyása nézőfrusztráló alkotásokat eredményezett.

Balaguerót Brian Yuzna, a Re-Animator legendás producere indította el pályáján, és a Fragile-t is az ő cége, a Filmax forgalmazza. Yuzna neve sajnos az utóbbi tíz-tizenöt évben gyengécske horrorfilmekkel forrott össze, annak ellenére, hogy spanyol cége sorra karolja fel a katalán tehetségeket, sőt, jelenleg ő az egyedüli, hasonlóan áldásos tevékenységet folytató producer az európai régióban. Persze ez még nem jelenti azt, hogy a karmai, illetve az általa istápolt újoncok keze közül kikerülő alkotások emlékezetesek lennének. Sajnos a Hideg csontok sem az a kivétel, amely a szabályt erősítené.

A film rettenetesen erősen kezd, jobban, mint Balagueró bármelyik eddigi munkája. Az Ally McBeal-ből idemenekült Calista Flockhart alakítja a film hősnőjét, egy nővért, aki titokzatos betegségben szenvedő gyerekeken próbál segíteni. Az osztályán fekvő kis páciensek csontjait egy titokzatos erő töri össze – testükön belülről

A gyermekek elleni erőszak Balagueró karrierjének leitmotivja, tehát a téma nem idegen tőle, a film első felében hozzáértéssel adagolja a szörnyűségeket és teremti az atmoszférát. A fennmaradó háromnegyed óra azonban mintha antitézise lenne annak, amit addig láttunk: logika, motiváció és főleg a színészi játék csődje kínos marhasággá degradálja e jól induló, potenciálisan emlékezetes spanyol horrort.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/01 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8494

Kulcsszavak: 2000-es évek, gyerekkor, Horror, Játékfilm, spanyol film,


Cikk értékelése:szavazat: 875 átlag: 5.52