rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Láttuk még

Az autóstoppos

Gervai András

 

A hazugságra és álszent elvekre épülő kispolgári életvitel és személyiség leleplezésében, tipológiájának és karakterisztikájának feltérképezésében a cseh új hullám jelentős érdemeket szerzett. Petr Tucek rendező azonban e hagyományból semmit sem sajátított el. Társadalmi szatíra helyett – amit az életanyag lehetővé tett volna – beérte néhány szalonvígjátéki fordulattal és ásatag erkölcsi tanulsággal. Filmjének akárcsak Roman Polanski Kés a vízben című, közel két évtizede készíteti kitűnő alkotásának is – egy autóstoppos fiú a főszereplője. Csakhogy míg a figura megjelenése akkor és ott egy házaspár kisszerű létezésének állóvizét kavarta fel, mostani szereplése legfeljebb statisztálás: alibit szolgáltat a beosztottjával pásztorórára igyekvő családapának. De segítségével sem tudunk meg semmi lényegeset a párocskáról és környezetéről, nem lepleződik le igazán életformájuk. Hiányoznak ugyanis a hús-vér jellemek, itt mindenki olyan, vagy még olyanabb, mint a sematikus ábrázolás tankönyveiben.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/07 36. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7796

Kulcsszavak:


Cikk értékelése:szavazat: 953 átlag: 5.38