Gyárfás Péter
Kétfajta igen sikeres mozival kábítják-szórakoztatják a Távol-Kelet, így Japán nagyüzemi filmtermelői közönségüket a megszokott történelmi témájú és a pompázatos kiállítású produkcióik mellett. Az egyik a „pink” műfaji kategóriába sorolható. Köznapian szex- vagy pornófilmként ismeretesek minálunk. A másik az erő kultuszára épül, s valamely kitűnő kungfuzó vagy karatézó – például a női sztár Yang Pan-pan – félelmetes tudományát mutatja be megfelelő körítéssel. Ez utóbbi fajtából érkezett el hozzánk mutatóba egy jellegzetes darab. Már a címe is csalogató: A biztosan ölő sárkánylady. Ebben aztán minden benne van, amit várhatunk.
Kezdődik azzal, hogy kábítószert, valószínűleg heroint csempésznek tisztes úriemberek családi vállalkozásban a munkaerkölcs írott és íratlan szabályait tiszteletben tartó alkalmazottaikkal. A vállalkozás a japán hagyományra, továbbélő szokásokra hagyatkozik. A stílus, az üzlet tárgya és az „ügyintézés” módszere amerikai. A haszon az együttműködés nyomán nemzetközi...
Jöhet a melodráma, jöhet az üldözés, a verekedések sorozata, amelyekben egy igazságkereső lady alkalomadtán tíz-húsz férfit is eltángál. Igaz, hivatásos segítője is akad egy fapofa rendőrtiszt személyében, aki nyomozás közben természetesen nem marad érzéketlen a lady bájai és föltűnő szakmai képességei láttán. Ám – az élet már ilyen – a fapofa kötelességteljesítés közben elhalálozik. Az utolsó szuszt a szeretett lady nyomja ki belőle megkésett szerelmi vallomásként.
A cikk közvetlen elérhetőségei: | |
offline: Filmvilág folyóirat 1980/08 40. old. | |
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7768 |