Bíró Péter
Nagyon nehéz kínai bevándorlónak lenni az Egyesült Államokban, kegyetlen és szomorú élet a Brandon Lee által alakított fiatalember osztályrésze is. Kísérti őt apja emléke, akit tank tiport el a Mennyei Béke Terén. A szabad Kínáért pénzt gyűjtő diákok estélyén pedig egyedüli szemtanújává válik egy kevésbé magasztos célokért elkövetett gyilkosságnak, és így egyszerre kerül útjába a Los Angeles-i kábítószerpiac ellenőrzéséért dulakodó amerikai és kínai maffiának. Ráadásul a nyomában liheg az FBI egyik pénzsóvár, romlott alkalmazottja is, alapjaiban ingatva meg e szervezetről a gáncsnélküli Cooper ügynök nyomán kialakult idealisztikus elképzeléseinket.
Hősünk helyzete tragikus és reménytelen, ő mégis megpróbálja kiverekedni magát. A rendező és vele szereplői a 100 perces film első négy percében túlesnek az apavesztés nyomasztó élményének kulisszahasogató felvázolásán, hogy aztán megkönnyebbülten kezdjék el azt, amihez értenek, a remek koreográfiájú verekedéseket. Az ifjabbik Lee valóban ügyes, apja, Bruce, nyilván korán kezdte a vele való foglalkozást. A fiú teljesítményéből az sem von le sokat, hogy ő bizony gyakran nyúl lőfegyverhez, nem úgy, mint kung-fu-ban valószínűleg felülmúlhatatlan atyja.
A lőtt sebek vörös rózsái között ott virul főhősünk és egy rendőrnő bimbózó szerelme is, de pusztán ennek kedvéért nem érdemes jegyet váltani a filmre, mivel az egészből csak Brandon Lee kidolgozott hasizma látszik.
A cikk közvetlen elérhetőségei: | |
offline: Filmvilág folyóirat 1992/11 55. old. | |
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=603 |