rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Láttuk még

Mire megyek az apámmal?

Tóth Péter Pál

 

Apa és fia. Előbbi a 60-as évekből szabadult ide, a barikádemelő diáknemzedék karikatúrává pocakosodott, értetlen maradékaként; utóbbi a 80-as évek technokrata, nőies, ám talpraesett, a „mai tempót” értő és érző csemetéje. Az egyik világa a jazz, a képregény, a macskakő; a másiké a digitális számítógép, a videó, a break, a hamburger. Kettejük kapcsolatából akár jó szatíra vagy komédia is keveredhetne, ha mindez a társadalmi beágyazottság, tudati meghatározottság nem volna merő sallang, cifra külsőség az ócska árun.

A történetre egy szót sem érdemes vesztegetni, ezt kizárólag helyzetkomikumok taszigálják a végkifejlet felé. A szerzők szüntelenül társadalmi síkra próbálják terelni a párbeszédeket, miközben a látszat ellenére sincs épkézláb megjegyeznivalójuk sem a társadalomról, amelyben élnek, sem a világról. Viszont ha már egy maró szatírára vagy fergeteges vígjátékra kevés a kurázsi, míg mindig el lehet heherészni a szexen, a homoszexuálisokon, a valláson, vagy – szerencsésebb esetben – az idők változandóságán. Kaján célozgatások, apró malacságok, vihogó profanizmus és pöttöm gondolatkák a múló évekről.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/07 48-49. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5772

Kulcsszavak:


Cikk értékelése:szavazat: 1750 átlag: 5.54