rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Láttuk még

Téged egyedül

Békés Pál

Ki tudja, hogy Cliff miért a darázsderekú cicababákat kedveli? Én. Én ugyanis odafigyeltem, és elmondhatom magamról, hogy kiismerem magam a Téged egyedül rafinált jelképrendszerében. Nos, Cliff azért vonzódik a cicababákhoz, mert szakmája szerint babaház-tervező. Méghozzá munkáját kedvelő és kreatív elme (ez többször tételesen is megfogalmazódik.) Igazán helyes fiú. Már-már pubi. Meg is rendül, amikor karácsony este kirúgja a soros hajasbaba, fájdalmában a szemétbe hajítja a téli kéjutazásra szóló repülőjegyet. Ám váratlanul pót-hajasbaba merül föl a láthatáron, aki hajlamosnak mutatkozik arra, hogy beugorjon a kollegina helyére a trópusi kéjútra, így hát Cliff sietve alámerül a kukába és előássa a gyűrött jegyet. E nyúlfarknyi jelenet a film legszellemesebb pillanata, és igazán sajnálhatja a nyári limonádéra szomjazó néző, hogy már az ötödik percben sor kerül rá. A hátralévő mintegy nyolcvanöt percben a kuka emlékével kell beérnie.

Hálistennek a film számos tanulsággal szolgál, és szerencsés lelkialkat esetén ez gyógyír lehet a fájó hiányérzetre, melyet a cukor, citrom és jég nélkül felszolgált limonádé szopogatása közben érez az, aki tulajdonképpen nem langyos, klóros csapvízre vágyott. E tanulságok summája: külcsín és belbecs nem járnak karöltve. Íme, néhány partikuláris konkrétum: ne vigyünk hatnapos trópusi kéjútra olyan nőt, aki az első nap tizenkét ruhát vásároltat magának. Ne hagyjuk, hogy társnőnk minden jött-ment szörfössel dugiban szörföljön. Idejekorán figyeljünk fel arra, ha párunk nem csupán hisztérikus, hanem egyszersmind a degeneráltságig ostoba, infantilis és imbecillis.

A film az utolsó pillanatig tartogat váratlan meglepetéseket. Cliff ugyanis... megtalálja a párját!!! Amikor megvallja, hogy beleszeretett, nem tudunk hova lenni a döbbenettől. És amikor a zárójelenetben csókban forrnak össze, elkerekedik a szemünk, tátva marad a szánk, leesik az állunk, és lefordulunk a székről. Ott a padlón nyom el minket az édes álom.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/08 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=533

Kulcsszavak: 1990-es évek, Romantikus, szerelem, USA film,


Cikk értékelése:szavazat: 3024 átlag: 5.47