rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Láttuk még

Állj, vagy lő a mamám!

Sárközi Dezső

Hollywood atlaszvállú bazalt félistene (Sylvester Akhilleusz Stallone) „halálos” lövést kapott – a mamájától.

Míg előző filmjeiben harcosként (pontosabban poszt-Akhilleuszként) lézerrel és blézerrel úgy aratott az ellenségei között, mint ezerhatszázban a fekete halál, legújabb remekművében Amerika nagyijának bátran nevezhető joggingos-joghurtosmüzlis mamájával vív „élet-halál” harcot – többnyire a konyhában.

Kapcsolatuk tökéletes és érthető – egy pszichoanalitikus számára. Dg.: Enyhe skizofrén szimbiózis okozta kóros dependencia, látens nárcisztikul homoszexualitással. De Joe (Stallone) erős alkat, valószínűleg Fromm A zen buddhizmus és a pszichoanalízis című könyvének alapos tanulmányozása után rájött, hogy érett személyiség csak az lehet, aki túllép saját nárcizmusán. Így mindent megtesz, csak hogy „szabaduljon” a súlyos tehertől (anyjától), aki eredetileg csak pár napra jött meglátogatni Los Angelesben élő bumfordi kinézetű, rendőrőrmester fiacskáját, de mivel belekeveredett egy lövöldözésbe – marad. Az alapszituáció ennyi, de a többi se több, ami által az éveken át gondosan összetákolt „Stallone-imázs”, akár egy tél esti temetésen a hó, a fátylakkal és könnyekkel együtt, lehullik.

Az egykori oroszlánszívű szuperhős mára mintha pacemakert hordana, hajdanán a tölténytáskák garmadától domborodó derekáról már csak a személyihívó hiányzik.

De nem kell félnünk, Hollywood mindig tudja, mit akar.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/07 57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=515

Kulcsszavak: 1990-es évek, Bűnügyi, USA film, Vígjáték, zsarufilm,


Cikk értékelése:szavazat: 1320 átlag: 5.52