Tamás Amaryllis
Megszületett a negyvennyolcadik adaptáció, s a leszármazottak szerint ez az animációs film a Burroughs-megálmodta, az igazi. Valóban lenyűgöző, játékos akciórajzfilm kerekedett a hajdanában ceruzahegyezőkkel kereskedő, sokat próbált chicagói cowboy – először 1914-ben megjelent – regényfigurájáról, kinek nevét egy ötvenezer fős város, Tarzana is őrzi.
A gorillacsalád, Tarzan szörftechnikás liánugrándozása valódibbnak tűnik a valódinál; Phil Collins a filmhez írt öt fülbemászó betétdala pedig biztos sikert ígér. Az alkotók szándéka túlmutat ezen: a nem is titkolt cél egyrészt a másság elfogadtatása, másrészt a „minden Egy”-filozófia rajzos tudatosítása. Az ökológiai érzékenységünket fejlesztő örök mese reményt keltő lehetőséget sugároz külső és belső világ kibékíthető kapcsolatáról, harmóniájáról. Az élet „harcművészetéről” – a felfedezésre váró érzésről, miszerint szoros kötelék fűz bennünket másokhoz: emberekhez, természethez, világegyetemhez.
A cikk közvetlen elérhetőségei: | |
offline: Filmvilág folyóirat 1999/12 60. old. | |
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4673 |