rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Láttuk még

Hívd a rádiót!

Tamás Amaryllis

A rádiós éjszakai talkshow-t vezető, ambiciózus Barry Champlain önmagával és a világgal folytatott küzdelme szánalmas és megrendítő kamikazeakció. Nem emberre szabott szituáció sem a rádióstúdió korszerű börtöne, sem azok a megoldhatatlan lélektani, szexuállélektani helyzetek, melyeket a fasizálódó nacionalizmus „haditudósítójaként” kell naponta átszűrnie magán. Morálisan eltévedt generációk történelmi tudatzavarát tisztázni éjszakai csevegésekben, – úgy, hogy e spontán beszélgetések az önmagával való szembenézés dokumentumai is legyenek; – megküzdeni a szeretetlenséggel és a gyűlölettel; megbirkózni a közösségi hisztéria deformált megnyilvánulásaival; egyszóval szakadatlanul „helyzetben lenni” csak ahhoz a „végkövetkeztetéshez vezetheti: itt mindenki bűnös és áldozat, egyszerre hazudik és mond igazat. A konzumtermékek rabjaként – egy érzelmileg már át nem élt világban – a figyelem kikényszerítésének igénye az, ami megmaradt. Mert ez vezet el az éjszaka felemelt telefonkagylókhoz, a showmanség torz színjátékához, a „design-Messiás” hamis szerepéhez. És a film végén eldördülő fegyverhez is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1990/04 62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4333

Kulcsszavak:


Cikk értékelése:szavazat: 2917 átlag: 5.42