Koltai Ágnes
Thelma és Louise afféle nõi cowboyok; végigszáguldoznak fél Amerikán, betérnek néhány csehóba, hogy felhajtsanak egy-két pohárral, lopnak az élelmiszeráruházból, ha elfogyott a pénzük, az országúton bátran felveszik a versenyt akármelyik úrvezetõvel, s a fegyvert is meglehetõsen ügyesen forgatják.
Thelma és Louise barátnõk; az elõbbit nem akarja elvenni link, álmodozó barátja, az utóbbit kis híján megõrjíti betegesen pedáns férje. Két amerikai cow-girl ilyenkor nekivág a végtelen útnak, hátha valami jó kis kalandba keveredhet, így is lesz.
Thelma és Louise elnyomott nõk, akik kínjukban hasonló agresszivitással vesznek elégtételt. Kedvtelve lõnek, ha picit bepörögnek. De szívesen kokettálnak „vidéki fiúkkal”, s még szívesebben nevetik ki õket, végtére is ostoba fajankók, fantáziátlan csirkefogók, s csak a kalandot keresik. A lányok is, de ezúttal ezt csak nekik lehet.
A Thelma és Louise nõi road-movie; legújabb filmje annak a Ridley Scottnak, aki az Aliennel (A nyolcadik utas: a halál) a leghírhedtebb rendezõk, a Fekete esõvel pedig a legbátortalanabb ijesztgetõk asztaltársaságát bõvítette. Scott ezúttal a country-zenészekkel kokettált –, merthogy a fegyverforgató frusztrált hölgyek történetében mégiscsak a zene a legjobb. Meg a szõrén megült autó, a tucatszám fogyasztott sör és a Grand Canyon. Ne mondják, hogy nincs új a nap alatt!
A cikk közvetlen elérhetõségei: | |
![]() | offline: Filmvilág folyóirat 1991/11 54. old. |
![]() | online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4242 |